גל החום כבר כאן: נשבר שיא כל הזמנים בצריכת החשמל בארץ

בשעה 14:53 נשבר השיא, כשהביקוש לחשמל בכל רחבי הארץ עמד על 15,690 מגה-ואט. שיא הביקוש הקודם נקבע בחודש שעבר, ועמד על 15,384 מגה-ואט. "במדינת ישראל, השימוש במזגנים גדל משנה לשנה, ויחד עם הגידול ברכבים החשמליים, לרבות אוטובוסים, ישנה עלייה משמעותית בצריכה"

זמן צפייה: 03:18

בתחילו של גל החום הקיצוני: שיא הביקוש לחשמל בישראל נשבר היום (ראשון), כשבשעה 14:53 הוא עמד על 15,690 מגה-ואט. השיא החדש שבר את השיא הקודם, שנקבע בסך הכל בחודש שעבר, ב-25 ביולי - אז עמד הביקוש על 15,384 מגה-ואט.

מנכ"ל חברת "נגה ניהול מערכת החשמל", שאול גולדשטיין, התייחס לשבירת השיא: "שיאי הביקוש שנשברו בקיץ הנכחי כבר מספר פעמים, הם תוצאה של החום הכבד והתמשכותו, וכן, תוצאה של גידול כלכלי בשנים האחרונות. במדינת ישראל, השימוש במזגנים גדל משנה לשנה, ויחד עם הגידול ברכבים החשמליים, לרבות אוטובוסים, ישנה עלייה משמעותית בצריכה".

גולדשטיין עידכן כי המשק ערוך לעומסים גבוהים, במידה ולא יתרחשו תקלות. הוא הוסיף: "לשמחתנו, ייצור החשמל בישראל בוזר מאד בשנים האחרונות, ולכן התלות ביצרן כזה או אחר נמוכה. על אף זאת, גם אזרחי מדינת ישראל יכולים לתרום לשני צידי המשוואה- בייצור ניתן להתקין פאנלים סולריים על הגג, ובתחום הביקוש, לצרוך חשמל בצורה נבונה ולרכז את הצריכה מאוחר בלילה".

חברת חשמל
חברת החשמל

צריכת החשמל הגבוהה כעת אינה מפתיעה. היום מגיע גל החום הקיצוני שפוקד את ישראל לשיא, והוא צפוי להימשך לאורך השבוע. בירושלים נמדד במהלך הצהריים מזג האוויר הגבוה ביותר מאז 1881 - 42 מעלות. בגלגל שבבקעת הירדן נמדדו 47 מעלות, באילת 44, בכינרת 44, במרום גולן 41 ובצפת 39 מעלות.

בעקבות מזג האוויר החריג, במד"א הזהירו: "אנחנו בפתחו של גל חום במהלכו יגיעו הטמפרטורות באזורים שונים בארץ מ-32 ועד ל 40 מעלות. אני מבקש מהציבור, זכרו להרבות בשתייה, להימנע מעבודה או שהייה בשמש בשעות החום ולהעניק תשומת לב יתרה לאוכלוסייה המבוגרת ולאלו שאינם יכולים להתנייד או לבצע פעולות בכוחות עצמם".