עימותים אלימים לפני הדרבי: 120 נעצרו, המשחק נפתח באיחור

עשרות עצורים בפשיטה משטרתית חריגה לפני הדרבי הערב בבלומפילד: המשטרה אמרה כי איתרה "מחסן התארגנות" של אוהדי הפועל ת"א, שבו נמצאו "כלי תקיפה רבים, כגון מוטות ברזל, אלות, אקדח, זיקוקים ובקבוקי תבערה", המפכ"ל קובי שבתאי ייפגש מחר עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר וידון עמו באירועים הקשים. במשחק עצמו, מכבי ת"א ניצחה את הפועל ת"א 0:5 מהדהד

זמן צפייה: 01:13

שוטרי מרחב איילון פשטו הערב (שלישי) על מחסן התארגנות של חוג אוהדי האולטראס של קבוצת הפועל ת"א, שעות לפני פתיחת הדרבי התל אביבי בין מכבי להפועל. בפשיטה נתפסו כלי תקיפה רבים וביניהם 4 אקדחי זיקוקים, 2 בקבוקי תבערה ומעל ל-100 אבוקות בנוסף למוטות ברזל ואלות. המשחק עצמו, עבר בשקט יחסי ומעבר לזיקוקים ואבוקות שהודלקו מיציעי מכבי ת"א, לא נרשמו אירועים חריגים בניצחון 0:5 של הצהובים על האדומים בקרב על העיר תל אביב.

לאחר הפשיטה ותפיסת האמל"ח, פרצה מהומת ענק בכניסה לאצטדיון בלומפילד, שבמהלכה רשמו אירועי אלימות רבים בין משטרה לאוהדים, ובמסגרתם נעצרו עד כה כ-120 אוהדים, מה שהביא את המשטרה יחד עם הקבוצות, להחליט על דחיית שריקת הפתיחה. בעקבות מעצרם של אנשי האולטראס של הפועל ת"א, ארגון האוהדים החליט להחרים את המשחק וקרא לאוהדים רבים לעזוב את האצטדיון במחאה.

אמצעי לחימה שנתפסו במחסנם של אוהדי הפועל תל אביב
אמצעי לחימה שנתפסו במחסנם של אוהדי הפועל תל אביב | צילום: דוברות המשטרה

בעקבות האירועים הקשים, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ייפגש מחר עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר. הפגישה נקבעה עוד קודם לדרבי התל אביב , אך בשל אירועי הדרבי הערב ידונו השניים גם על האירועים הערב בבלומפילד.

מוטות ברזל שנתפסו אצל אוהדי הפועל תל אביב
מוטות ברזל שנתפסו אצל אוהדי הפועל תל אביב | צילום: דוברות המשטרה

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309262047' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_yj6i89cv' duration='14']

עוד אמרו במשטרה כי "במסגרת הפעילות הופעלו מגוון אמצעים שהובילו למעצר שני חשודים, תושבי ת"א, שברשותם נתפסו 30 רימוני עשן, שני אקדחי איירסופט ו-11 זיקוקים. החשודים נעצרו והועברו לחקירה"

במשטרה קראו לאוהדים "להישמע להנחיות השוטרים והסדרנים, להימנע מגילויי אלימות פיזית או מילולית, לשמור על הוראות החוק והסדר הציבורי. אנו מדגישים כי אמצעי פירוטכניקה פוגעים ומסכנים את שלום האוהדים ועלולים להוביל לאסון וכל המשתמש בהם צפוי לעונשים הקבועים בחוק".

בקבוקי התבערה שנתפסו אצל אוהדי הפועל תל אביב
בקבוקי התבערה שנתפסו אצל אוהדי הפועל תל אביב | צילום: דוברות המשטרה

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309261935' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_i4o87ck6' duration='22']

את הדרבי הראשון לעונה מארחים האדומים ולכן רוב האוהדים הוא שלהם, נחשב תמיד למשחק נפיץ בעל פוטנציאל לאלימות. דבר נוסף אשר משפיע על האווירה המתוחה מחוץ לאצטדיון מעבר ליריבות רבת השנים, היא העובדה כי אוהדי הפועל תל אביב לא זכו לניצחון מול היריבה העירונית מאז 26 באפריל 2014.

אחד מהאוהדים המפורסמים ביציעי הפועל תל אביב, המכונה "ינעל העולם", סיפר בכניסה למשחק: "מעולם לא ראיתי דבר כזה, היה כל כך צפוף בתור ,שברו שם ידיים ורגליים ועצרו 70 אנשים, איזה מין התנהגות זאת אינעל העולם, אין כאן סדר".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309261935' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_i4o87ck6' duration='22']