ללא אישור רגב, ראש העיר פ"ת הודיע: "הרכבת הקלה תפעל מיולי"

בתום ישיבה שקיים רמי גרינברג עם מנכ"לי נת"ע ותבל בנוגע לתיאומים אחרונים לקראת הפעלת הרכבת - הוא הודיע לתושבים שהקו האדום צפוי להתחיל לפעול מיולי 2023. זו הפעם הראשונה שגורם רשמי מאשר את תאריך הפתיחה - אחרי הדחיות הרבות. במשרד התחבורה טרם אישרו את הפרטים

זמן צפייה: 02:15

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג הודיע היום (חמישי) לתושבים כי בתום ישיבה שקיים עם מנכ"לי נת"ע ותבל בנוגע לתיאומים אחרונים לקראת הפעלת הרכבת הקלה - צפוי הקו האדום להתחיל לפעול מיולי 2023. מדובר בפעם הראשונה שגורם רשמי מאשר את תאריך הפתיחה של הקו האדום, לאחר הדחיות הרבות. במשרד התחבורה טרם אישרו את הפרטים.

הישיבה בעיריית פתח תקווה
הישיבה בעיריית פתח תקווה
ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג
ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג

נזכיר כי השרה מירי רגב דחתה את הפתיחה המיועדת כמה פעמים בגלל תקלת בלימות החירום שלא תוקנה לחלוטין, וכעת היא מחכה לאישור חברת הבטיחות הגרמנית - שלאחריו תאשר את הפתיחה המיועדת. במקביל, בנת"ע עובדים על מסמך שיציג את הסטיטיסטיקות לפגיעה בנוסע בעת בלימת חירום, על מנת שיהיה ניתן לקדם את הפתיחה.

השרה מירי רגב
השרה מירי רגב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הישיבה בעירייית פ''ת
הישיבה בעירייית פ''ת

מנת"ע נמסר: "נת"ע מבקשת להבהיר כי טרם נקבע תאריך פתיחה רשמי לקו האדום, וכי סוגיית אישור בטיחות ההפעלה עדיין נמצאת על הפרק. תאריך הפתיחה יקבע בתאום עם משרד התחבורה ולאחר קבלת כל האישורים הנדרשים. נת"ע עושה כל מאמץ אפשרי על מנת לזרז את הפתיחה".

מקורבים לשרת התחבורה מירי רגב מסרו: "השרה רוצה לפתוח את הרכבת הקלה בהקדם. היא מחכה שיגיעו אישורי הבטיחות. אם צריך - היא אפילו מתנדבת לנהוג בה".