עשרות דרוזים עוכבו כשניסו להיכנס לסוריה דרך ירדן

חברי משלחת של תושבי הגליל והכרמל עוכבו במעבר הגבול נהר הירדן, במטרה לחצות את הגבול צפונה ולהיפגש עם גורמים בממשל אסד. המשטרה והשב"כ הזהירו בעבר את מארגני המשלחת שלא לצאת לסוריה

זמן צפייה: 00:24

עשרות דרוזים תושבי הגליל והכרמל נעצרו הבוקר (חמישי) במעבר הגבול נהר הירדן, לאחר שתכננו להיכנס לסוריה דרך ירדן – ולהיפגש שם עם גורמי ממשל אסד. בחודשים האחרונים ערכה המשטרה חקירה סמויה וגלויה בשיתוף שב"כ בנושא, ועם גילוי כוונת המשלחת הזהירה את ראשיה כי פעילותם תפגע בביטחון ישראל. חרף האזהרות, הבוקר כאמור ניסו הגברים הדרוזים לחצות את מעבר הגבול, ואוטובוסים וכלי רכב פרטיים בהם נסעו עוכבו במעבר הגבול.

עוד בחדשות 13:

במחאה על הצהרת טראמפ: מאות הפגינו בשני צידי הגבול בגולן

נסראללה: "נגיב על ההרג בסוריה ונתקוף בעומק ישראל"

דיווח: איראן בונה בסיס סודי חדש בגבול סוריה-עיראק • תיעוד

בחודש מארס הפגינו מאות בני העדה הדרוזית במועצה המקומית מג'דל שמס, במחאה על תמיכתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהכרה ברמת הגולן כשטח ריבוני של מדינת ישראל. המפגינים, שהגיעו מהכפרים מסעדה ובוקעתא, קראו "הגולן שייך לסוריה - ופלסטין של הערבים". גם בצד הסורי לא נשארו אדישים להודעתו של טראמפ, והפגנות נערכו במעבר קוניטרה ובגבעת הצעקות.

בעקבות ההפגנות, צה"ל העלה את הכוננות לאורך גדר הגבול עם סוריה במקרה שההפגנות והתהלוכות יגיעו אל הגדר, וגם במשטרה נערכו בהתאם למקרה שההפגנות יתלהטו בצד הישראלי. ההיערכות כללה פריסת צלפי והעברת אמצעים לפיזור הפגנות, כגון גז מדמיע וכדורי גומי, לכוחות בקו.