"המדליה בשביל המדינה": נבחרת הג'ודו נחתה בישראל

לאחר סוף השבוע המוצלח בתולדות המדינה במשחקים האולימפיים, נחתה משלחת הג'ודו בישראל והתקבלה בברכה על ידי המוני ישראלים. הג'ודואים סיפרו על הדרך הארוכה לפיסגה ועל הקשיים. "עברתי איומים חודשים לפני האולימפיאדה, עם מיילים ופוסטים"

זמן צפייה: 02:17

פריז 2024: נבחרות הג'ודו והשחייה נחתו הערב (ראשון) בנתב"ג לקבלת פנים חגיגית, והתקבלו עם בלונים וכרזות על ידי קהל גדול של ישראלים שציפה לבואם. בין הנוחתים גם שלושת הג'ודואים שזכו במדליות במשחקים האולימפיים, רז הרשקו, ענבר לניר ופיטר פלצ'יק.

זוכת מדליית הכסף במשקל של מעל 78 ק"ג, הג'ודוקא רז הרשקו, אמרה עם הגעתה: "נגמרו לי המילים עוד כשעליתי לגמר, אני כל כך מרוגשת להגשים את החלום שלי, זה מטורף. אך יש לי תחושת החמצה על הגמר, הייתי מרחק נגיעה מהזהב. אבל מסתכלת על הדברים החיוביים. חלמתי על זה הרבה שנים, לא הכל היה ורוד ושמח, הרבה בזכות שני הרשקו. המדליה בשביל המדינה, זאת הדרך שלי להראות לכולנו איזה מדינה אנחנו אלה המדים שלי וזה הדגל שלי, עם ישראל חי".

רז הרשקו דקות לאחר הנחיתה בישראל
רז הרשקו דקות לאחר הנחיתה בישראל

זוכה מדליית הארד במשקל של עד 100 ק"ג, הג'ודוקא פיטר פלצ׳יק, אמר: "לא ידעתי למה לצפות כשיצאתי מהמטוס, היינו בבועה. המשימה הייתה להניף את הדגל כמה שיותר גבוה על אפם וחמתם של מי שרצה לרעתנו. עברתי איומים, חודשים לפני האולימפיאדה עם מיילים מאיימים ופוסטים ובוטים. ניסו לגרום להחרמתי, זה צבר תאוצה כשידעו שאני גם נושא הדגל. זה לא מובן מאליו שהצלחנו לעשות את זה. הרבה רצו שלא נשתתף. הבאנו 6 מדליות, השמענו את התקווה. זה הניצחון הכי גדול שלנו מול מיליארדים של צופים, אנחנו שליחים ואני מאושר".

זוכת מדליית הכסף במשקל של עד 78 ק"ג, הג'ודוקא ענבר לניר, פרצה בבכי כשראתה את הוריה בשדה התעופה ומאוחר יותר אמרה: "אני מאוד מתרגשת, קבלת הפנים הייתה מציפה. לייצג את המדינה בימים האלה זאת שליחות אדירה, זה מוקדש למשפחות החטופים ולנפגעים".

ענבר לניר עם הוריה בשדה התעופה
ענבר לניר עם הוריה בשדה התעופה

"עשינו משהו באיגוד הג׳ודו מעבר למדליות" אמר מאמן נבחרת הג'ודו נשים שני הרשקו והוסיף: "הג׳ודו עושה משהו ששום דבר לא יכול לעשות. זאת התחושה הכי טובה בתור מאמן. זכינו שיש לנו את היכולת לתת עוד קצת שמחה".

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, התייחס בדבריו למאמן אורן סמדג'ה ששכל את בנו, שנפל בלחימה בעזה, ובדמעות אמר: "אני מקווה שהוא יחזור לאמן, זה לא בסימן שאלה, מאז האסון הוא מאוד מאוד סגור, הוא יעשה כל תפקיד שהוא יבקש".

פיטר פלצ'יק וענבר לניר
פיטר פלצ'יק וענבר לניר | צילום: הוועד האולימפי הישראלי
רז הרשקו בטקס חלוקת המדליות
רז הרשקו בטקס חלוקת המדליות | צילום: הוועד האולימפי בישראל

במקביל בפריז התחרו על תואר האיש המהיר בעולם, בריצה הקצרה ל-100 מטר ניצח נואה ליילס מארצות הברית בתוצאה 9.79 שניות. אך יחד איתו, עם אותה התוצאה סיים בפוטו פיניש הג'מייקני קיישין תומפסון. כשלבסוף, נקבע המנצח בהפרש של 5 אלפיות השנייה.

נואה ליילס
נואה ליילס | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום התחרו צמד השייטים ניתאי חסון ונועה לסרי ולאחר התחלה לא טובה אתמול, סיימו היום יום שיוטים נהדר ועלו למקום השישי הכללי בשיוטיי מפרשית 470, מה שמשאיר אותם במרוץ לשיוט המדליות.

המפרשית 470: נועה לסרי וניתאי חסון
המפרשית 470: נועה לסרי וניתאי חסון באולימפיאדה | צילום: רויטרס
שרון קנטור, תום ראובני וארטיום דולגופיאט
שרון קנטור, תום ראובני וארטיום דולגופיאט | צילום: הוועד האולימפי בישראל, רויטרס

בסוף השבוע האחרון, ישראל חגגה את היום המוצלח אי פעם בתחרויות, כשגולש הרוח תום ראובני זכה במדליית זהב, גולשת הרוח שרון קנטור זכתה במדליית כסף, והמתעמל ארטיום דולגופיאט זכה במדליית הכסף בתרגיל הקרקע, והוא כרגע הספורטאי הישראלי המעוטר ביותר בכל הזמנים.