"הצלנו חיים": לוחמי אש חילצו גורי כלבים שנלכדו בשריפה בירושלים

צוות של כבאות והצלה הוזעק לכיבוי שריפת חורש בשכונת הר הזיתים שבמזרח העיר, ואז נשמעו יללות חלושות מתוך החורש הבוער. ללא היסוס נכנסו לוחמי האש אל תוך הלהבות וחילצו את הגורים המבוהלים - שניות ספורות לפני שהאש אחזה בהם

זמן צפייה: 00:03

לוחמי האש של כבאות והצלה לישראל הוזעקו אמש (שלישי) לכיבוי שריפת חורש סמוך לבית החולים אל הילאל שבשכונת הר הזירתים במזרח ירושלים, ובמהלך פעולות הכיבוי שמעו יללות חלושות של גורי כלבים אשר הגיעו מתוך החורש הבוער. ללא היסוס נכנסו לוחמי האש אל תוך הלהבות וחילצו את הגורים המבוהלים - שניות ספורות לפני שהאש אחזה בהם.

במקום התפתחה שריפה משמעותית אשר סיכנה את בית החולים וכן מבנים נוספים, ולוחמי האש מתחנת "אגוז" שבמזרח העיר יצרו קווי הגנה על בית החולים, ובכך הצליחו למנוע פגיעה קשה בבית החולים ובבתי השכונה הסמוכים. כשהתחקו אחר מקור היללות הם ביצעו סריקות בתוך אזור השריפה, ושם גילו את תשעת גורי הכלבים הקטנים כשהם לכודים באש ובעשן.

במקביל לפעולות הכיבוי, לוחמי האש נתנו לגורים לשתות מים, הכניסו אותם לרכב הכיבוי הממוזג והמוצל, ולאחר סיום פעולות הכיבוי, העבירו את גורי הכלבים לידי השירות הווטרינרי של עיריית ירושלים.

גורי הכלבים שחולצו מהשריפה במזרח ירושלים
גורי הכלבים שחולצו מהשריפה במזרח ירושלים | צילום: תיעוד מבצעי כב''ה מחוז ירושלים

רשף פדל עלאן, מפקד משמרת בתחנת אגוז שפיקד על האירוע, סיפר: "הוזנקנו לכיבוי שריפת חורש וקוצים בשכונת הר הזיתים. שריפה שסיכנה את בית החולים במקום ואת בתי השכונה. הגענו במהירות למקום, התפרסנו סביב השריפה, וביצענו פעולות כיבוי, אשר הצליחו לבלום את חזית האש כדי שלא תתקרב לבית החולים ולשכונה. תוך כדי פעולות הכיבוי, פנה אליי אחד מלוחמי האש שפעלו בשריפה, ואמר לי כי הוא שומע קולות של גורי כלבים מייללים".

"עקבנו אחרי היללות", הוסיף רשף עלאן, "ובתוך זמן קצר, ראינו מספר גורים לכודים בתוך טבעת של אש כשהם לבד, לאחר שככל הנראה האמא שלהם ברחה בגלל האש. לוחמי האש שאיתי זינקו מיד אל תוך הלהבות, חצו אותם, והגיעו אל הגורים הקטנים, שניות ספורות לפני שהאש הגיעה אליהם. מיד לאחר מכן, טיפלנו בגורים, נתנו להם לשתות, והעברנו אותם בהמשך לידי השירות הווטרינרי של עיריית ירושלים. אני שמח שהצלחנו להציל את חייהם של הגורים הקטנים, ולמנוע מהם להישרף בחיים".

רשף עלאן ביקש לפנות לציבור וביקש לא להדליק אש בשטחים פתוחים: "חוץ מהסכנה הגדולה הנשקפת לציבור ורכושו משריפות אלו. וכן הטבע הרב שמתכלה מהאש. אנחנו נתקלים במקרים רבים מאוד של בעלי חיים אשר מקפחים את חייהם בצורה אכזרית וקשה כתוצאה משריפות אלו. הטבע הוא של כולנו - תשמרו עליו".