מחשש למהומות: המשטרה תתגבר כוחות בתפילות יום שישי בהר הבית

בצל פרסום יוזמת השלום של הנשיא טראמפ, החליט ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז ירושלים, על היערכות מוגברת של הארגון במתחם. "ננקוט ביד קשה נגד כל כוונה להפר את הסדר"

זמן צפייה: 04:26

בצל פרסום תוכנית המאה שהציג נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, במשטרה הוחלט להיערך באופן מגובר בזמן תפילות יום השישי בהר הבית, מחשש ממהומות במקום. כך הוחלט בתום הערכת מצב שראשותו של מפקד מחוז ירושלים, דורון ידיד.

אתמול הוכרז "יום זעם" בגדה המערבית, לציון התנגדות ליוזמה המדינה, שכבר זכתה מצד הפלסטינים לכינוי "הונאת המאה". מערכת הביטחון, נערכו גם לאפשרות של הסלמה בשטחים וכבר הוחלט על תגבור של חטיבת הבקעה והעמקים בכוחות חי"ר. התרחישים נבחנים והושלמו הכוחות לשינוע כוחות גדולים יותר לאזור במקרה של גל אלימות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

4.5 שנות מאסר לכדורגלן יצחק אספה שדרס למוות את ארי נשר

בשל הנגיף: אלעל מפסיקה את הטיסות לסין למשך חודשיים

רה"מ נפגש עם פוטין לאחר שחרור נעמה: "היחסים איתנים מאי פעם"

הר הבית בירושלים
הר הבית בירושלים | צילום: רויטרס

בשעות הבוקר שלפני הצגת התוכנית נערכו עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בעיירה אבו דיס שממזרח לירושלים, בחברון ובמחנה הפליטים אל-ערוב שמצפון לעיר. בבקעת הירדן, על פי הפלסטינים, פרס צה"ל מחסומים רבים כדי למנוע התהקלות פלסטינית.

מקורות פלסטינים בכירים ברמאללה אמרו לחדשות 13 כי הרשות אינה מתכוונת "לשבור את הכלים" ולדחוף לגל אלימות נרחב. אולם, אם ישראל תבצע סיפוח - הדבר יוביל ל"שפל חדש שעלול להביא להתפרצות זעם עממית". שר הביטחון נפתלי בנט אמר כי "הנחיתי את כל כוחות צה"ל ביו"ש להיערך להסלמה - כל ניסיון לאתר את ביטחוננו ייתקל בחומה בצורה".

במקביל, מקורות ביטחונים ברמאללה מסרו לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני, כי יו"ר הרשות אבו מאזן הנחה את מנגנוני הביטחון בגדה לפקח על כך שההפגנות יהיו כוחניות, אך הדגיש לשמור על כך שלא יהיה עימות ישיר עם כוחות צה"ל ולמנוע ירי חי לעברם. נוסף לכך, אבו מאזן הורה למנוע שריפת תמונות של הנשיא טראמפ וקריאות נגדו, ולהקפיד על כך שיהיו תמונות של אבו מאזן בהפגנות.

יו''ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מגיב לבחירות בישראל
יו''ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מגיב לבחירות בישראל | צילום: רויטרס

לצד זאת, המקורות הביטחונים הדגישו כי התיאום הביטחוני עם ישראל נשמר ברמה הגבוהה ביותר. כמו כן, המקורות ציינו כי לא נערכה שיחה טלפונית בין טראמפ לאבו מאזן, למרות שיו"ר הרשות ציפה לכך.

שלשום כבר החלו מחאות מוגבלות והתארגנויות של פלסטינים, שתקפו את התוכנית ושרפו את תמונותיהם של טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו. ברצועת עזה נערכו מחאות והפגנות לאות הזדהות עם הקו שמתנגד לתוכנית ושם מעוניינים, בעידודו של חמאס, בהסלמה ובהצתת גל אלימות בשטחים.