משפחות הנעדרים דורשות תשובות: "אנחנו בסיוט, זה פשע מלחמה"

בהצהרה מיוחדת, בקול חנוק מבכי, אמרו נציגי משפחות החטופים והנעדרים במתקפת הפתע של חמאס: "כבר 48 שעות שאנחנו בסיוט, אנחנו דורשים תשובות עוד הלילה מהממשלה"

זמן צפייה: 15:33

בכפר המכבייה נערכה הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים של נציגי משפחות החטופים, השבויים והנעדרים במתקפת הפתע של חמאס. בהצהרה מיוחדת, בקול חנוק מבכי, הם אמרו: "כבר 48 שעות שאנחנו בסיוט, אנחנו דורשים תשובות עוד הלילה מהממשלה".

אורי, ששתי בנותיו נחטפו לעזה, אמר בכאב: "אני אובד עצות. אונסים אותן בעזה? הן זרוקות בתעלה?". מרב, שבתה נחטפה: "היא דיברה איתי בטלפון ואמרה לי, 'אימא, יורים עלינו''". בת שבע אילוז, אמו של אליה: "הוא צרח 'אימא, יורים בי. מאז לא שמעתי אותו יותר. אניד ורשת להיפגש עם גל הירש".

חלק מבני משפחות הנעדרים
חלק מבני משפחות הנעדרים | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
חלק מבני משפחות הנעדרים
חלק מבני משפחות הנעדרים | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בתוך כך, צה"ל הקים חמ"ל שמטרתו לגבש את תמונת המצב לאיתור הנעדרים והחטופים. החמ"ל יתכלל את הנתונים עבור כלל גופי הביטחון - צה"ל, משטרה ושב"כ. ראש אכ"א, אלוף יניב עשור, מינה את אלוף במיל' ליאור כרמלי לעמוד בראש הצוות. תחת פיקוד החמ"ל ישבו נציגים של כלל גופי הביטחון והמודיעין, וכן מערך אית"ן האחראי על איתור הנעדרים של צה"ל. והוא ימקד את משימתו בגיבוש תמונת המצב כלל הנעדרים והחטופים ומאמצי האיתור והודעות למשפחות החטופים, האזרחים והחיילים.

כמו כן. משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף, הקימה חמ"ל לכלל האזרחים הממוקם ברחוב הנגב 4, קריית שדה התעופה (בניין להב 443). בנוסף, בצה"ל קיים מוקד פניות ציבור שמספרו: 1111 שלוחה 5, ולאחר מכן שלוחה 4.

נציגי משפחות הנעדרים פרסמו מספר טלפון למשפחות נוספות שמבקשות סיוע: 0524481981