אחרי שעבר טיפול שיניים ברשות הפלסטינית: בן 38 כמעט מת בשל זיהום בחלל הפה

תושב הגליל חצה לשטחים כדי לעבור טיפול לביצוע שתלים דנטליים. לאחר מכן, עקב הידרדרות במצבו, הובהל לבית החולים, שם הרופאים נאלצו להרדים ולהנשים אותו, ולבצע בו ניתוח כדי למנוע מצב של חנק ומוות. "טיפולי שיניים במסגרת לא סטרילית - עלולים להביא לסכנת חיים"

ניתוח בחלל הפה

תושב אחד הכפרים בגליל המערבי, גבר בן 38, פונה במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם אחרי שעבר טיפול שיניים ברשות הפלסטינית. הוא הגיע לטיפול ברשות כדי לבצע שתלים דנטליים - וכמעט מצא את מותו בעקבות זיהום שנוצר בחלל הפה ובצוואר. הודעה על המקרה הועברה למשרד הבריאות.

בתחילת השבוע הוא הובהל לחדר המיון של המרכז הרפואי לגליל בנהריה, עם תלונה על נפיחות ניכרת בפניו, מלווה בכאבים חזקים באזור הפנים והלסת התחתונה. ההידרדרות במצבו הייתה מהירה מאוד והוא הוכנס בדחיפות לחדר הלם, בסיוע צוות ההרדמה, שם הכניסו הרופאים לגופו צינור הנשמה, ובכך מנעו מצב של חנק ומוות מיידי.

הודות לרופאים, שזיהו בזמן את המצוקה ופעלו במהירות תוך הפעלת נוהל חירום, ניצלו חייו של המטופל, שהוכנס בדחיפות לחדר ניתוח, שם עבר ניקוז של החללים המזוהמים. בתום הניתוח הועבר לאשפוז במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא במצב קשה ויציב, מורדם ומונשם.

מנהל המרכז לניתוחי פנים, לסתות, רפואת הפה והשיניים, פרופ' סאמר סרוג'י מסר כי "יש כאן מסר מאוד חשוב - טיפולי שיניים במסגרת לא סטרילית ולא מספיק מקצועית עלולים להביא לסכנת חיים ואף למוות, ללא קשר למקום שבו ניתן הטיפול הרפואי".