חקירת מות התינוקת בדרום: בשל הפסקת חשמל - הילדים שיחקו באש

בת השנה שחולצה משריפה בבית פרטי במועצה המקומית שגב שלום, נספתה ככל הנראה בדליקה שפרצה בשל משחק באש בזמן הפסקת חשמל. דודה של התינוקת: "אם מכבי האש היו מגיעים בזמן האסון לא היה קורה"

זמן צפייה: 00:17

מחקירת האסון שבו נספתה בשריפה הלילה (רביעי) התינוקת בת השנה, אומימה אבו ג'ודה, במועצה המקומית שגב שלום שבדרום, עולה כי הלהבות פרצו לאחר שילדים שיחקו באש בזמן שהייתה הפסקת חשמל באזור.

ד"ר סמיר בן סעיד, דודה של התינוקת אמר כי "זה אסון, בושה וחרפה אבל מדובר ברשלנות, אין פה נקודת כיבוי אש, המרחק ביננו לבין באר שבע הוא עשר דקות גג, למה הם הגיעו אחרי 40 דקות? זה לא תקין, זה אסון גדול בשביל המשפחה. אם היו מגיעים בזמן יכול להיות שהאסון לא היה קורה. כנראה שהשריפה נגרמה בגלל קצר חשמלי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כמו בסרט: אדם רץ לבית בוער באשדוד – כדי לחלץ לכודים • תיעוד

נוסעת ב"ספינת הקורונה": חשבנו שהנציג הישראלי יזרז את התהליך

הרוג ועשרה פצועים בתאונת דרכים בין משאית למיניבוס בכביש 40

זירת השרפה במועצה המקומית שגב שלום שבנגב
זירת השרפה במועצה המקומית שגב שלום שבנגב | צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז דרום

כאמור, התינוקת נספתה בשריפה שפרצה בבית פרטי במועצה המקומית שגב שלום שבנגב. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לחלצה כשהיא ללא רוח חיים ולקבוע את מותה. 13 בני אדם נוספים נפגעו קל משאיפת עשן ופונו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע, בהם שמונה ילדים, אישה כבת 60 וגבר ואישה בשנות ה-20 לחייהם.

חובש מד"א שטיפל בנפגעים סיפר: "הגעתי מהר מאוד למקום וראיתי אש ועשן בדירה. בסיוע בן משפחה חילצנו מהדירה 11 נפשות ותינוקת כבת שנה, שהייתה מחוסרת הכרה וסבלה מכוויות קשות. לאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותה". לדבריו, "עשרה מבני המשפחה שחילצנו היו בהכרה מלאה וסבלו משאיפת עשן - חלקם סבלו אף מחרדה. הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבית החולים במצב קל".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים' בעשור האחרון מתו בשריפה 58 ילדים, מתוכם 26% שייכים לחברה הבדואית. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון: "כואב הלב לחשוב על התינוקת שנשרפה למוות בשנתה. ילדים בחברה הבדואית נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לתמותה מהיפגעות ביחס לכלל ילדי ישראל. את מרבית התאונות ניתן למנוע באמצעות יצירת סביבה בטוחה והעלאת מודעות לאימוץ כללי התנהגות בטוחה".