העדות המצמררת של דניאל ואמיליה אלוני: "את מה שראינו שם לעולם לא נשכח"

ברקע חוסר הוודאות במו"מ לעסקת חטופים, פורסם החלק הרביעי בפרויקט ההסברה 'Remember', שנוצר בעזרת טכנולוגיית AI בשיתוף שורדי השבי. דניאל אלוני, שנחטפה מניר עוז עם בתה בת ה-6 ושוחררה בעסקת החטופים, העידה: "הורידו אותנו עמוק עמוק לתוך מנהרה". לקראת פרסום העדות היא מסרה: "מחובתנו להמשיך וללחוץ ככל הניתן על כל מי שאפשר על מנת להגיע לעסקה"

זמן צפייה: 01:44

ברקע חוסר הוודאות במשא ומתן לעסקת חטופים, הבוקר (שני) פורסם החלק הרביעי בפרויקט ההסברה 'Remember', שנוצר בעזרת טכנולוגיית AI בשיתוף שורדי השבי. בסרטון שפורסם הבוקר מעידות דניאל אלוני ובתה אמיליה, שנחטפו מניר עוז ושוחררו מהשבי בפעימה הראשונה של עסקת החטופים בסוף חודש נובמבר. העדות המלאה בראש הכתבה. אזהרה: הסרטון קשה לצפייה.

"הרגשנו שהעשן בממ"ד חונק את כולנו והחלטתי שאני מעדיפה שנמות מהר מירי ולא משריפה", מספרת דניאל בעדותה, "התנצלתי בפני בתי אמיליה ופתחתי את החלון מוכנה למות. הם חטפו אותנו לעזה והורידו אותנו עמוק עמוק לתוך מנהרה. זה היה בית כלא - חושך מוחלט, לחות מחניקה ובלי אוויר. בתוך המנהרה ראיתי אנשים פצועים קשה עם פצעים פתוחים ופנים מדממות. את מה שראינו שם לעולם לא נשכח".

דניאל אלוני מסרה לקראת פרסום עדותה הקשה: "כל המעורבים במו"מ אומרים בפה מלא שאנחנו נמצאים ברגע האמת. אנחנו עוד לא יודעים האם לניסיון החיסול ביום שבת יש משמעות על המשך המו"מ אך מחובתנו להמשיך וללחוץ ככל הניתן על כל מי שאפשר על מנת להגיע לעסקה בימים הקרובים. אני יודעת מה המשמעות של כל יום במנהרות החמאס, אני יודעת שלחטופים אין יותר זמן ולכן מחובתנו להפעיל כל לחץ אפשרי בעולם ולוודא שהעסקה לא תקרוס. אני קוראת לכולם לשתף את העדות שלי ולהשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי שהעולם יבין שזה הזמן להגיע לעסקה".

דניאל אלוני
דניאל אלוני | צילום: חדשות 13

פרויקט 'Remember' נועד לזעזע את מנהיגי ואזרחי העולם ובכך ללחוץ לקידום עסקת חטופים. הפרויקט, שנוצר כולו בטכנולוגיית AI, מדמה בצורה ויזואלית ומוחשית את העדויות הקשות והמזעזעות של שורדות ושורדי השבי ששוחררו משבי החמאס, ונוצר מתוך ההבנה שההסברה נחוצה מאי פעם – בעת ההתקדמות בשיחות המו"מ לשחרור החטופות והחטופים. עד כה, פורסמו במסגרת הפרויקט העדויות הקשות של איתן יהלומי (12), אלה אליקים (8), אלמה אברהם (85).

יוצר הפרויקט עופר רוזנבאום, הבעלים של קבוצת רוזנבאום תקשורת, מסר: "הדחיפות להגיע לעסקה קריטית מאי פעם. אנחנו, אזרחי ישראל, בהיעדר מערכת הסברה לאומית מתפקדת, חייבים להתגייס ולהפעיל את כל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להשאיר את החטופים בסדר היום התקשורתי העולמי. רק לפני שבוע יצאנו לדרך עם הפרויקט וכבר נחשפו אליו כ-50 מיליון אנשים מסביב לעולם. זה הזמן להגביר את הלחץ ולשתף את העדויות ברחבי העולם".

חיוך גדול, דניאל אלוני עם משפחתה חרבות ברזל
דניאל אלוני מתאחדת עם משפחתה לאחר השחרור מהשבי | צילום: דובר צה"ל

דניאל אלוני, בת 45, ובתה אמיליה בת ה-6, שוחררו מהשבי אחרי 49 ימים בעזה. הן נחטפו בעת ביקור חג שלהן בניר עוז אצל אחותה של דניאל, שרון אלוני-קוניו, שנחטפה יחד עם התאומות שלה אמה ויולי בנות ה-3 יחד אם אביהם דוד קוניו. דניאל הופיעה בסרטון שפרסם חמאס כשלושה שבועות אחרי תחילת המלחמה, יחד עם ילנה טרופונוב ורימון קירשט ששוחררו גם הן בעסקת החטופים.