אחרי סופ"ש קטלני בדרכים: אילו ערים הן המסוכנות ביותר לילדים?

מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי חדרה, חיפה ועפולה ניצבות בראש רשימת היישובים שבהם שיעור הילדים שנפגעים בתאונות דרכים הוא הגבוה ביותר. "חייבים לאלץ את הנהגים לנסוע לאט יותר"

זמן צפייה: 02:55

הסופ"ש האחרון היה קטלני במיוחד בכבישים ברחבי הארץ, כאשר חמישה אנשים נהרגו, בהם שלושה ילדים. אמש הובאו למנוחות האחים יונגרייס בני החמש והשבע שנהרגו ביום שישי בתאונת דרכים בכביש 1 בדרך לבית סבתם, ובכך עלה ל-23 מספר הילדים שנהרגו בתאונות דרכים מאז תחילת השנה. על פי נתוני עמותת "אור ירוק", רוב הילדים שנהרגו בכבישים בשנה החולפת היו הולכי רגל.

בעמותת "אור ירוק" דירגו את הערים המסוכנות לילדים עד גיל 14, וממנה עולה כי העיר חדרה ניצבת במקום הראשון, במקום השני נמצאת חיפה ובמקום השלישי ממוקמת עפולה - בערים האלה, שיעור הילדים שנפגעים בתאונות דרכים הוא הגבוה ביותר מבין הערים הגדולות בארץ. "המטרה היא שראשי ערים ייקחו את הנתונים האלה, יכינו תוכנית פעולה מאוד ברורה, יתקצבו אותה עם יעדים, עם תאריכי ביצוע, ויביאו לידי מצב שבו נוכל להוריד באופן משמעותי את מספר הילדים שנפגעים בתאונות דרכים", אמר עוז דרור, סמנכ"ל העמותה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הראשונים להתחסן: רה"מ, נשיא המדינה ובכירי מערכת הבריאות

האצה ממשית במגעים בין ישראל לחמאס לעסקת שבויים תמורת חיסונים

רשתות המסחר נגד מתווה הממשלה: "לא ריסון מהודק, ריסוק מבורדק"

זירת תאונת דרכים
זירת תאונת דרכים | צילום: חדשות 13

עוד עולה מהנתונים כי בעיר אשקלון לדוגמה, שנמצאת במקום השישי ברשימה, נפגעים 41 ילדים בכל שנה בתאונות דרכים, כאשר לפני חודשיים נהרג שם דוד אוחיון בן התשע מפגיעת משאית כשרכב על אופניו. בנוסף, ברשימת עשרת הערים המסוכנות אפשר למצוא גם את אום אל-פחם, קריית אתא, באר שבע ורמלה. "אם נכריח ונאלץ את נהגי הרכב לנסוע במהירות נמוכה, אז גם אם הילד יקפוץ לכביש, נהג הרכב יספיק לעצור. כך נוכל לצמצם באופן משמעותי לאורך שנים את מספר הילדים שנפגעים בתאונות דרכים".

לפי הנתונים, חודשי הקיץ, החופש הגדול והחגים נחשבים למסוכנים ביותר לילדים, ובעיקר בשעות אחר הצהריים. כמו כן, שיעור הילדים בחברה הערבית שנפגעים ונהרגים בתאונות דרכים הוא כמעט כפול ביחס לחלקם היחסי באוכלוסייה. בתוך כך, ישראל ניצבת במקום הראשון בשיעור הילדים ההרוגים בתאונות דרכים בהשוואה למדינות ה-OECD.