אשת החינוך פורצת הדרך טבעה למוות: "נמשיך את דרכה"

עבד, בעלה של ד"ר דליה פדילה שטבעה למוות ביום שישי בהרצליה, התראיין בתוכנית "חדשות היום" ושיתף בהשתלשלות האירועים שקדמו לטרגדיה: "השארתי את דליה על החוף והלכתי לקנות קפה, כשחזרתי ראיתי אנשים שצועקים לעזרה, באתי לעזור ובסוף מצאתי את עצמי בתור זה שצריך עזרה". על העשייה החינוכית שלה אמר: "השאירה צוואה שנכתבה במשך 25 שנים וכל יום היא הוסיפה משהו"

זמן צפייה: 04:49

עבד פדילה, בעלה של אשת החינוך ד"ר דליה פדילה שטבעה ביום שישי למוות בהרצליה, התראיין היום (ראשון) לתכנית "חדשות היום" וסיפר על העשייה פורצת הדרך של אשתו ועל מותה הטרגי. "לא יכול לעכל את זה", אמר עבד והוסיף: "אנחנו נוהגים ללכת בכל יום שישי בשש לשבת על שפת הים ולשתות קפה. השארתי את דליה על החוף והלכתי לקנות קפה ואז הייתי בשיחת טלפון בנייד. אחרי זה ראיתי אנשים שצועקים לעזרה וניתקתי את השיחה. באתי לעזור ומצאתי את עצמי בתור זה שצריך עזרה. גייסתי כוחות ועזרתי עם העיסויים. עשו את כל המאמצים להציל את דליה אבל היא לא איתנו".

"בדרך כלל דליה לא נכנסת למים, היא לא ידעה לשחות והייתה מודעת לזה", סיפר עבד, "היינו שם פעמים רבות ואני אף פעם לא ראיתי אותה חושבת אפילו להיכנס לים. לא יודע מה קרה שם וגם לא הספקתי לשמוע מאנשים, אבל אני יודע שהיא הייתה רחוקה מאוד מאיפה שישבנו בהתחלה".

לסיום, הוא התייחס לעבודתה פורצת הדרך של רעייתו בחינוך, שזכתה בעבר בעיטור הנשיא, והבטיח להשיך את דרכה ולהנציח אותה: "דליה השאירה צוואה שנכתבה במשך 25 שנים וכל יום היא הוסיפה משהו לצוואה הזו. אני, הילדים שלי והמשפחה שלי נמשיך את הדרך של דליה".

Whatsapp Image 2023 08 04 At 2
ד''ר דליה פדילה

ד"ר פדילה, בת ה-50 במותה, טבעה ביום שישי בחוף הים בהרצליה. היא נמשתה מהמים כשהיא ללא הכרה וללא דופק, וצוות מד"א ביצע בה פעולות החייאה - אך בסופן נאלץ לקבוע את מותה.