נמנעה מתקרית? ישראל מול מאלי, פרגוואי ואלופת אסיה באולימפיאדה

נבחרת ישראל הצעירה בכדורגל הוגרלה לשלב הבתים בטורניר האולימפי בפריז, לראשונה מאז שנת 1976 ובפעם השלישית בסך הכול. החניכים של גיא לוזון נמנעו ממפגש נפיץ מול מצרים או מרוקו, אך יצטרכו להמתין עד חודש מאי כדי להכיר את היריבה מאסיה. בין האפשרויות: עיראק, מלזיה ואינדונזיה

נבחרת ישראל עד גיל 20
נבחרת ישראל עד גיל 20 | צילום: רויטרס

הנבחרת האולימפית של ישראל בכדורגל הוגרלה הערב (רביעי) בשלב הבתים של טורניר הכדורגל באולימפיאדת 2024 שתיערך בפריז בקיץ הקרוב, ותפגוש בבית 4 את נבחרות מאלי, פרגוואי ואלופת אסיה, שתוכתר רק בחודש מאי. זו תהיה השתתפותה השלישית של הנבחרת בטורניר האולימפי אי פעם, והפעם הראשונה מאז אולימפיאדת מונטריאול ב-1976.

באליפות אסיה לנבחרות עד גיל 23 ישתתפו נבחרות רבות, כשמפגש של חלקן נגד ישראל עשוי לייצר תקרית כזו או אחרת, כמו קטר, ירדן, עיראק, סעודיה, מלזיה, אינדונזיה, כווית וטג'יקיסטן. בינתיים, ישראל נמנעה מהגרלה עם פוטנציאל נפיץ, בדמות מרוקו ומצרים, וגם מהגרלה קשה מול ארגנטינה.

הטורניר האולימפי בכדורגל כולל בסך הכול 16 נבחרות, המחולקות לארבעה בתים בני ארבע נבחרות כל אחד. בטורניר ישתתפו שחקני כדורגל עד גיל 23, כשבנוסף תוכל כל נבחרת לזמן עד שלושה שחקנים שנולדו לפי חודש ינואר 2001. בשלב הבתים כל נבחרת תפגוש את יריבותיה בבית פעם אחת, כך שישראל הבטיחה לעצמה לפחות שלושה משחקים בפריז. שתי הראשונות בכל בית יעפילו לשלב רבע הגמר, ומשם יתחרו בשיטת נוקאאוט עד לגמר.

ישראל חוגגת מול ברזיל
ישראל חוגגת מול ברזיל | צילום: רויטרס

נבחרת ישראל עד גיל 21, בהדרכתו של המאמן גיא לוזון, העפילה לטורניר האולימפי לאחר שהגיעה עד לחצי גמר אליפות אירופה לנבחרות צעירות בקיץ האחרון. הנבחרת הצעירה הגיעה להישג השיא לאחר שסיימה במקום השני בביתה בשלב הבתים של הטורניר, עם תיקו מול גרמניה, הפסד לאנגליה וניצחון על צ'כיה. ברבע הגמר של הטורניר גברה על גיאורגיה המארחת בדו-קרב פנדלים אחרי 0:0 ב-120 דקות. בחצי הגמר ספגה הנבחרת הפסד 3:0 לאנגליה וסיימה את דרכה.

בית 1: צרפת, ניו זילנד, ארה"ב ומנצחת פלייאוף אסיה/אפריקה
בית 2: ארגנטינה, מרוקו, נבחרת מאסיה ואוקראינה
בית 3: נבחרת מאסיה, ספרד, מצרים והרפובליקה הדומיניקנית
בית 4: אלופת אסיה, פרגוואי, מאלי וישראל