קרעי מגנה את תקיפת צוות חדשות 13: "אסור להשתמש באלימות"

שר התקשורת הגיב לאירוע התקיפה של צוות החדשות בראשות אודי סגל בזירת הפיגוע בנווה יעקב: "אני מגנה את תקיפת עיתונאי חדשות 13 אמש בנווה יעקב. אסור להשתמש באלימות נגד אף אחד, משום סיבה". יו"ר ארגון העיתונאים: "אפשר רק לדמיין לאן זה עוד יכול להגיע"

זמן צפייה: 01:41

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב הבוקר (ראשון) לתקיפת צוות חדשות 13 בראשות אודי סגל שהגיע לזירת הפיגוע בנווה יעקב על מנת להגיש את המהדורה המרכזית. קרעי צייץ בשחבון הטוויטר שלו: אני מגנה את תקיפת עיתונאי חדשות 13 אמש בנווה יעקב. אסור להשתמש באלימות נגד אף אחד, משום סיבה".

בנוסף, בפתח כנס החירום של אנשי התקשורת למניעת סגירת התאגיד, התייחסה העיתונאית ענת סרגוסטי לתקיפת צוות החדשות ואמרה:"ההתקפה היא חלק מסדרה של התקפות מילוליות ולא מילוליות שיש על העיתונות בישראל ועל התקשורת בכלל. התקפות פיזיות על עיתונאים הן לא דבר חדש למרבה הצער. אנחנו מקווים שההסתה נגד תקשורת ועיתונאים תיפסק". גם נורית קנטי יו"ר ארגון העיתונאים הגיבה: "היום זה חיסול התאגיד, מחר זה גלי צה״ל, בין לבין קריאות נגד עיתונאים בשטח. קודם היו איומים, אתמול זה כבר היה פיזי ואפשר רק לדמיין לאן זה עוד יכול להגיע".

מגישת "המטה המרכזי" ו"אזור בחירה", אילה חסון, הגיבה גם היא למקרה: "אמש חדשות 13 מקום העבודה שלי בחרו לשדר חלק מהמדורה מנווה יעקב, מעשה שנועד לשדר אמפתיה לשכונה שחוותה טראומה. הפלת הגדרות - מעשה אלים וראוי לגינוי, אלימות ושנאה לא יקחו אותנו לשום מקום טוב. זו לא הדרך".

נזכיר כי הצוות הותקף על-ידי נוכחים לאחר סיום השידור, תוך העפת גדרות על העיתונאים, קריאות גנאי שונות, צעקות "עופו מפה" ואיומים לשבירת הציוד. המתפרעים העיפו את ציוד הצילום באלימות וגרמו נזק.

צר לנו שכך מסתיים שידור חשוב, מורכב וכואב מזירת הפיגוע הנורא בנווה יעקב. לא מתקבל על הדעת שצוות חדשות מותקף כשהוא מבצע את תפקידו לטובת הציבור כולו, ומתוך כבוד והזדהות עמוקים עם השכונה שחוותה טבח נורא. צוותינו היו עדים לתוקפנות של חלק מהנוכחים גם כלפי עמיתינו מגופים אחרים שנכחו במקום.

אנו משתתפים בצערן של משפחות ההרוגים, מאחלים החלמה מהירה לפצועים ומייחלים לימים שקטים יותר.