דיווח בקפריסין: חמישה ישראלים נעצרו בחשד לאונס צעירה בריטית

לפי הדיווח, תיירת בת 20 התלוננה במשטרת פמגוסטה כי הישראלים, שניים מהם בני 20 ושלושה בני 19, אנסו אותה במלון בו היא שוהה בעיירת הנופש איה נאפה. מעצרם הוארך בשמונה ימים. אביו של אחד החשודים: "שניים מהם נעצרו כשיצאו לקניות"

זמן צפייה: 05:28

בקפריסין מדווחים הבוקר (שני) כי חמישה צעירים ישראלים נעצרו בחשד לאונס צעירה בריטית במלון בעיירת הנופש איה נאפה. הישראלים, שניים מהם בני 20 ושלושה מהם בני 19, נעצרו לאחר שהצעירה שנמצאת בחופשה בקפריסין הגישה תלונה אתמול במשטרת פמגוסטה. מעצרם של ארבעה מהחשודים הוארך בשמונה ימים. חשוד נוסף שוחרר.

החשודים תושבי מג'ד אל-כרום שבגליל. אביו של אחד החשודים אמר לחדשות 13:" הבוקר המשטרה יצרה קשר אתנו ועדכנה אותנו על המעצר. לפחות שניים מהצעירים נעצרו כשיצאו לקניות".

הדיווח בדבר מעצר הצעירים התקבל הבוקר בשגרירות ישראל בקפריסין, וממשרד החוץ נמסר כי קונסול ישראל בקפריסין עומד בקשר מול הרשויות המקומיות, וכי המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ נמצאת בקשר עם משפחות העצורים.

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, מסרה: "לצערי הרב, אנחנו שומעות היום על מקרה נוסף בו צעירים ישראלים יצאו לחופשה, וכחלק מהבילוי בחופשה, הם חשודים כי אנסו תיירת. החשדות הללו מצטרפים לשורה של מקרים של פגיעות מיניות קבוצתיות שהתרחשו בחו"ל ע"י חבורות של צעירים ישראלים, שנסעו יחד, וכחלק מפריקת העול בבילוי אנסו, צילמו והפיצו את הסרטונים".

עוד היא אמרה: "מקרה זה מציב תמרור אזהרה בפני החברה הישראלית כי אין מדובר במקרה בודד, אלא מתפתחת כאן תופעה מסוכנת של פגיעות מיניות קבוצתיות, כחלק מתרבות הבילוי בחו"ל, כפי שקרה ב- 2019 באיה נאפה, לפני כחודש ברודוס וב-2019 בכרתים. למערכת החינוך בישראל יש תפקיד קריטי בחינוך בני הנוער למיניות בריאה ולמניעת פגיעה מינית, לשיח על מהי הסכמה וכמובן על סוגית הצילום והפצת הסרטונים המהווים עבירה פלילית לכל דבר".

תחנת המשטרה בקפריסין, היום
תחנת המשטרה באיה נאפה | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כארבע שנים התפוצצה הפרשה במסגרתה 12 צעירים ישראלים נחשדו באונס קבוצתי בתיירת בריטית בת 19 באיה נאפה, אך לאחר מכן נסגר תיק נגדם והתיירת הואשמה בתלונת שווא והורשעה. הצעירה ערערה לבית המשפט העליון בקפריסין וערעורה התקבל, כך שהרשעתה נמחקה בינואר 2022.

עורך הדין ניר יסלוביץ', אשר ייצג את החשודים בפרשה משנת 2019, אמר הבוקר לחדשות 13: "המשפחות פנו אליי בבקשת ייצוג, ככל הנראה אחד מהם ישוחרר בקרוב. אנחנו עוד לומדים את המקרה".