בניגוד להנחיות: המונים במסיבת רחוב בשוק הפשפשים בת"א • תיעוד

לאחר רצף של אירועים בהם הופרו הנחיות הקורונה, מאות צעירים חגגו את חג הפורים ברחובות העיר. בסרטון מאחד האירועים ניתן לראות את המשתתפים בצפיפות גדולה כשכמעט אף אחד לא עוטה מסכה

זמן צפייה: 12:23

מאות צעירים השתתפו היום (שבת) במסיבת רחוב בשוק הפשפשים בתל אביב בניגוד להנחיות הקורונה. בתיעוד מהאירוע ניתן לראות את המשתתפים בצפיפות גדולה כשכמעט אף אחד לא עוטה מסכה.

הפרת ההנחיות הזו באה לאחר שאמש אכפה המשטרה את העוצר הלילי ברחבי הארץ, חדלה אירועים שהתקיימו בניגוד להנחיות וחילקה קנסות למשתתפים. סך הכול פוזרו יותר ממאה אירועים ומסיבות וביצעה כ-300 פעולות אכיפה נגד התקהלויות. יותר מ-2,500 דוחות נרשמו, עשרות עוכבו או נעצרו.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-212271623' autoplay='0' credit='' desc='בניגוד להנחיות: המונים במסיבה בתל אביב' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1614435885/Capture-32_vttkoe.jpg' kid='1_edr5kvnw' duration='20']

כך למשל, אותרה מסיבה במלון במרכז העיר בירושלים, בהשתתפות כ-250 אנשים, שהתפזרו עם הגעת השוטרים. מארגנת האירוע, הדיג'יי ובעל המקום עוכבו לחקירה וקיבלו קנסות. כמו כן, בשכונת פסגת זאב פוזרה מסיבה בהשתתפות עשרות אנשים, וגם ברחובות הרכבים והורקניה פוזרו התקהלויות אסורות.

גם בבית שמש נרשמו כמה הפרות של העוצר. ברחוב נהר הירדן אותרה מסיבה בהשתתפות עשרות אנשים, שרובם ברחו מהמקום עם הגעת המשטרה.ברחוב ריב"ל הותקפו שוטרים שפיזרו התקהלות בלתי חוקית, אחד מהמשתתפים באירוע נעצר ושניים נוספים עוכבו.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

אירוע חריג נרשם בשוק מחנה יהודה בעיר, כאשר שוטר שפך בקבוק אלכוהול שנשא קטין, והותקף על ידי חשוד שהשליך עליו בקבוק זכוכית - ונמלט. בתיעוד האירוע ניתן לראות את הקטין מתעמת עם השוטרים, בזמן שהתוקף מגיע ומשליך את הבקבוק. המשטרה פועלת לאיתור התוקף, השוטר לא נפצע.

שלשום, החל העוצר הלילי של פורים בשעה 20:30. הוא נגמר ב-5:00 וייכנס לתוקפו שוב הערב באותה שעה. במהלך העוצר, אסור לצאת למרחק של יותר מ-1,000 מטרים מהבית, אסור להתקהל יותר מ-10 איש במבנה סגור או 20 במקום פתוח, ולא ניתן לפתוח עסקים שבהם מקבלים קהל, למעט כאלה חיוניים.