"רגילה לסדר הגדול בקיבוץ": כך חגגו המשפחות בישראל את ערב פסח

אחד מרגעי השיא המשפחתיים במהלך השנה הוא ערב חג האביב, שמתוכנן חודשים מראש. השנה החג היה שונה מכל אירוע שהכרנו, והישראלים מצאו את עצמם לבד - מבודדים. "זו הרגשה קשה מאוד"

זמן צפייה: 12:47

אחד משיאי המשפחתיות במהלך השנה שלנו הוא ערב ליל הסדר. משפחות מתכננות חודשים מראש איפה הם יחגגו את החג - עם המשפחה שלה או עם המשפחה שלו. השנה נכפה על כולנו חג יוצא דופן, צעירים לא נסעו לבקר את אמא ואבא סבים וסבתות נישארו בגפם - שלא לדבר על מערך הבישולים הייחודי בשל הפיצולים.

מי חשב שנתגעגע לפקקים של ליל הסדר. השנה מצאנו את עצמנו לבד בחג הביחד, מבודדים. מקסימום שרים על מרפסת. ביקרנו השבוע כמה משפחות רגע לפני הסדר ובמהלכו, כדי לשמוע מה בדיוק עושים בסדר אולי הכי מוזר מאז שהחלו לספר ביציאת מצרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: המשטרה פתחה בחקירה נגד רשת הדיור המוגן "משען"

משרד הבריאות: מכון ויצמן יערוך כ-1,000 בדיקות קורונה ביום

הסגר על בני ברק רוכך; התחב"צ תשוב לפעול במתכונת מצומצמת

ליל הסדר בימי מגפת הקורונה
ליל הסדר בימי מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

רוח החג נמשכת בקיבוץ נען, שם לבני כיתה י"ב יש משימה חשובה - הם עושים את הקניות לוותיקי הקיבוץ כדי שלא יסכנו את עצמם בביקור בסופר. יש יותר מ-300 ותיקים. כל נער ונערה קיבלו רשימה מדויקת, וגם אם חסרות כמה ביצים או אין מספיק חזרת - בסך הכול מרוצים.

עם זאת, השינוי בקיבוץ הוא עצום. המסורת בנען היא לערוך בכל שנה את הסדר הגדול בארץ עם כ-1,300 משתתפים. רעיה, שהתרגלה לפקח ביד רמה על סדר של מאות אנשים, עושה אותו הדבר בבית הפרטי שלה. דריה, ילידת הקיבוץ, סיפרה מאז שהיא תינוקת היא התרגלה לסדר גדול: "זה מאוד מוזר, אני רגילה לרקוד ולשיר בסדר הגדול. אני לא יודעת איך אני אעשה את זה עכשיו".