מימונה בהסגר: כך חוגגים הישראלים - מבלי לצאת מהבתים

לראשונה בתולדות המדינה אין אפשרות לציין את האירוע באופן רב משתתפים, אך אווירת החג נשמרת בדרכים יצירתיות: שידור חי בפייסבוק, "ניידת שמחה" שעוברת בערים - והופעה על גג עיריית ת"א

זמן צפייה: 03:53

המימונה, שנערכת הערב (רביעי) במוצאי החג השני של פסח, נחגגת השנה באופן שונה מהרגיל - כשהפעם, לראשונה בתולדות המדינה, אין אפשרות לערוך אירועים המוניים ורבי משתתפים, כמיטב המסורת. למרות ההגבלות המחמירות, ישראלים רבים לא מוותרים על אווירת החג - ומוצאים דריכם יצירתיות לחגוג.

במטרה למנוע התקהלויות בשל החג, הוחלט כי המאפיות ברחבי הארץ יישארו סגורות הערב - וייפתחו רק ב-2:00 לפנות בוקר. כוחות רבים של משטרה ניצבים בפתח המאפיות על מנת לוודא שלא מגיעים לקוחות. שירותי המשלוחים ממשיכים לפעול.

מימונה
מימונה בבית משפחת ביטון

משפחת ביטון מראשון לציון רגילה לערוך הפקות חינה המוניות, והשנה הם אומנם נאלצים לחגוג לבד - אבל יותר מ-20 אלף בני אדם עוקבים אחריהם בשידור חי בפייסבוק. "החלטתי לא לוותר, למרות שעצוב בלב חייבים להיות שמחים", הסבירה ויויאן ביטון. "זה בשורשים שלנו, והחלטתי לעשות את זה יחד עם כל העוקבים שלי בפייסבוק, ולתת להם את תחושת החג. מימונה וירטואלית".

מאות חולי קורונה במלון דן פנורמה בתל אביב חוגגים גם הם מימונה - בעזרת צוות המלון ופיקוד העורף, שדאגו להפיק מימונה המונית לכ-400 חולים השוהים במקום. העובדים הכינו את האולם, והחולים לבדם מנהלים את האירוע ומגישים בעצמם את האוכל - כדי לא לסכן את העובדים.

בחיפה השיקו את "ניידת השמחה" של אגף התרבות בעירייה, שמסתובבת בעיר על מנת לשמח את תושבי העיר לרגל חג המימונה. גם במגדל העמק הפעילו יוזמה דומה.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2004152140' autoplay='0' credit='ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה' desc='' kid='1_72k3arui' duration='61'']

נוסף לכך, הערב ייערך על גג עיריית תל אביב מופע חגיגי בהשתתפות דידי הררי ואמנים נוספים, שיועבר בשידור חי בערוץ 13.

גם בפיקוד העורף ביקשו לאחל חג שמח, והזכירו לציבור להקפיד על ההנחיות.