הילדים של כולנו: 40 תינוקות, פעוטות ונערים כבר 45 יום בשבי

היום חל יום הילד הבינלאומי, , ואין שום סיבה שהילדים והילדות ובני הנוער שנחטפו לעזה לא יהיו בבית. אין שום סיבה שארגונים בינלאומיים לא ידרשו את שחרורם המיידי. מקומם בבית, עם המשפחה, כמה שיותר מהר

זמן צפייה: 03:16

יום הילד הבינלאומי חל היום (שני), בשעה ש-40 תינוקות, ילדים, ילדות, נערים ונערות נמצאים כבר 45 יום בשבי חמאס ברצועת עזה. הצעיר שבהם הוא כפיר ביבס, בן 10 חודשים, שנחטף מקיבוץ ניר עוז יחד עם אחיו אריאל בן ה-4.

האחיות כץ אשר - אביב בת השנתיים ורז בת ה-4, נחטפו עם אמם מניר עוז. אוריה, יובל ועפרי ברודץ נחטפו מביתם בכפר עזה עם אמם, כשאליהם הגיעה בריצה מהבית הסמוך אביגיל עידן בת ה-3, שברחה מהמחבלים שרצחו את הוריה.

אמיליה אלוני, בת 6, הגיעה עם אמה לביקור בקיבוץ ניר עוז, ונחטפה עם בני משפחתה ובנות הדודות שלה, התאומות אמה ויולי קוניו בנות ה-3. גם האחים יהל ונווה שוהם הגיעו לביקור בקיבוץ בארי, ונחטפו יחד עם עוד 7 בני משפחה, ביניהם נועם אביגדורי מהוד השרון שהייתה אמורה לחגוג בת מצווה. החטיפה של אלה ודפנה אליקים תועדה בסרטון בשידור חי בביתם שבקיבוץ נחל עוז.

אביב ורז כץ אשר, בתמונה האחרונה מהממ"ד
אביב ורז כץ אשר, בתמונה האחרונה מהממ"ד

קשה לחשוב מה עובר על הילדים שנמצאים 45 ימים ולילות במקום לא ידוע. מי נמצא איתם, ואיך הם מחזיקים מעמד? האם אמילי הנד יודעת שהיה לה יום הולדת 9 לפני שבוע? האם אוהד מונדר יודע שהיה לו יום הולדת 9 שבועיים לאחר החטיפה? וארז קלדרון שמלאו לו 12 ועוגת יום ההולדת שמחכה לו? הוא נחטף יחד עם אחותו סהר בת ה-16.

האם טל, גל ואגם גולדשטיין נמצאים יחד עם אמם בשבי? ומה עם איתן יהלומי בן ה-12, האם התאחד עם אבא שלו? גם השכנות שלו מניר עוז, יובל ומיקה אנג'ל, נחטפו עם הוריהם. מיה ליימברג בת ה-17 הגיעה לביקור בקיבוץ ניר יצחק מירושלים עם אמה, ושתיהן נחטפו.

יגיל יעקב
יגיל יעקב בן ה-13, מתוך הסרטון שפרסם חמאס

יגיל יעקב בן ה-13 הופיע בסרטון שפרסם ארגון חמאס, בלי אחיו אור בן ה-16 שגם הוא בשבי. ומה עם האחים עלמה ונעם אור שנחטפו מקיבוץ בארי עם אביהם? האם פגשו את בן דודם ליאם בן ה-18 שנחטף מקיבוץ רעים? ושתי הנערות בנות ה-13 מבארי, הילה שושני וגלי טרשנסקי, שנחטפו כל אחת מהבית שלה?

ומה עם הנער בעל העיניים המאירות, אופיר אנגל בן ה-17, שבא לבלות עם חברתו יובל בקיבוץ בארי ונחטף? ומה עם עמית שני בן ה-17 שנלקח לעזה לעיני אמו ואחיותיו? ומה שלום נגה וייס בת ה-18 שהתחבאה מתחת למיטה, ראתה את אמה נחטפת לעזה, וניסתה לברוח אך נלכדה מחוץ לממ"ד?

איתי רגב בן ה-18 נחטף יחד עם אחותו הגדולה מיה מהמסיבה ברעים. עאישה בת ה-17 נחטפה עם בני משפחתה שאיתם עבדה בקיבוץ חולית. יום הילד הבינלאומי חל היום, ואין שום סיבה שהילדים והילדות ובני הנוער האלה לא יהיו בבית. אין שום סיבה שארגונים בינלאומיים לא ידרשו את שחרורם המיידי. מקומם בבית, עם המשפחה, כמה שיותר מהר.