לרוץ איתו: אביו של בן ה-10 שקפץ אל מותו מגשים חלום משותף

ארבעה חודשים לאחר שאיתם תמיר מת מנפילה ממרפסת ביתו ביבנה, אביו אייל השתתף במרתון שאליו התכוננו השניים. "אני מרגיש אותו בכל צעד ובכל נשימה"

זמן צפייה: 07:02

אייל תמיר ובנו איתם בן ה-10 התאמנו חודשים ארוכים לקראת מרתון טבריה, שאותו תכננו לרוץ ביחד, אך לפני כארבעה חודשים קפץ הילד למותו ממרפסת ביתו ביבנה – באירוע שטלטל את המדינה. בשבוע שעבר השתתף אייל במרתון לבדו, אך זכרונו של איתם ליווה אותו לאורך כל הדרך.

"כל שני הקילומטרים האחרונים אני רץ ומנשק אותו. הוא איתי עכשיו, אני לא צריך לחשוב עליו. הוא נוכח, אני מרגיש אותו בכל צעד ובכל נשימה", אמר בבוקר המרוץ, וסיפר מה בנו היה אומר בשעות הקושי של המקצה. "הוא בטח בציניות האופיינית לו היה אומר לי לא להתפנק ושאני אמשיך".

הורי הילד שהיה מעורב בתקרית עם איתם תמיר: "בננו מאוד דאג לו"

האירוע החברתי והפתק הנסער: פרטים חדשים על מות בן העשר ביבנה

נקבע מותו של ילד שנפל מקומה שישית בבניין ביבנה

איתם תמיר ז''ל
איתם תמיר ז''ל | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

לאחר מותו של איתם בחודש ספטמבר, נטען ברשתות החברתיות כי שם קץ לחייו בגלל חרם שהוטל עליו מצד חבריו לכיתה. אייל מספר כי איתם חזר מחופשת הקיץ ושיתף את חבריו שהתחיל ליטול הורמון גדילה. "רוב הילדים פרגנו לו וחיבקו אותו, אבל קומץ של ילדים לקח את זה כנראה למקום לא טוב".

בדרך לביתו ביום השלישי ללימודים, כנראה התעמת איתם עם אחד מחבריו לכיתה, אך מה קרה ברגעיו האחרונים יישאר תעלומה. אייל אומר כי הוא לא מחפש אשמים. "אני באופן אישי לא כועס על אף אחד, איתם היה ילד אהוב. גם אם היה משהו בין ילדים – הם עדיין ילדים. ביום הראשון של השבעה ביקשתי שיביאו את אותו חבר אלינו הביתה, שאני אוכל לחבק אותו", הסביר. "כי המחשבה הראשונה שעברה לי בראש זה שלא יקרה לו משהו, חלילה".