"עסקה עכשיו": מפגינים למען שחרור החטופים חסמו את נתיבי איילון

קרובי חטופים ועשרות פעילים, ביניהם ממחאת הנשים, סגרו את הציר המרכזי לכיוון צפון סמוך למחלף לה גווארדיה, כשאוחזים שלט שעליו כתוב: "זה עליכם: לא חוזרים מקטר בלי עסקה". נהג התעמת עם המוחים: "חלף על פנינו וצעק: 'נמאסתם עלינו'"

זמן צפייה: 02:08

מפגינים למען שחרור החטופים חסמו הבוקר (רביעי) את נתיבי איילון צפון סמוך למחלף לה גווארדיה, כשאוחזים שלט שעליו כתוב: "זה עליכם: לא חוזרים מקטר בלי עסקה". בחסימה משתתפות עשרות פעילות של מחאת הנשים יחד עם משפחות החטופים, ובהם אילה מצגר, יפעת קלדרון, שי מוזס ויעל אור, שקוראים: "עסקה עכשיו".

יפעת קלדרון, בת דודתו של עופר קלדרון שנמצא בשבי חמאס, אמרה ל"העולם הבוקר": "רוב הנהגים תמכו ועודדו אותנו, אך נהג אחד חלף על פנינו וצעק: 'נמאסתם'. אני רוצה לראות איך היה מגיב אם בן משפחתו היה בשבי חמאס. החטופים הופקרו ב-7 באוקטובר ומופקרים גם כעת".

אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר, מסרה: "נמשיך לחסום ולשבש כל זמן שהחטופים שם - לא תהיה שגרה עד שהם לא יחזרו, כי אין מציאות נורמלית כשאזרחים ישראלים נמקים בשבי החמאס. 134 תינוקות, צעירות, גברים ומבוגרים שבויים במנהרות ללא מזון ואוויר. ישראל לא יכולה להיות אותה מדינה כשהם שם, הממשלה צריכה לעשות הכל בשביל לדאוג שהעסקה תצא אל הפועל".

נהג מתעמת עם מפגינים למען שחרור החטופים
נהג מתעמת עם מפגינים למען שחרור החטופים | צילום: אריק מרמור, פלאש 90
מפגינים למען שחרור חטופים חוסמים את נתיבי איילון
מפגינים למען שחרור חטופים חוסמים את נתיבי איילון | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

מטעם מחאת הנשים נמסר: "166 ימים ש-134 אזרחיות ואזרחים נמקים, מעונים ומורעבים בשבי. זוהי החובה של הקבינט להציל את מי שעוד אפשר להחזיר בחיים. הרבה יותר מדי זמן כבר התבזבז והחטופים והחטופות משלמות בחייהן. אנחנו דורשות מהקבינט לוודא שצוות המו"מ חוזר מקטאר אך ורק עם עסקה ועם מועד להחזרתם של מי שהופקרו. לא נאפשר בשום מצב לקבינט ולממשלה למסמס שוב את ההזדמנות להציל את האחים והאחיות שלנו. לא נשאיר אותם מאחור".

מפגינים למען שחרור חטופים חוסמים את נתיבי איילון
מפגינים למען שחרור חטופים חוסמים את נתיבי איילון | צילום: דנור אהרון

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403200731' autoplay='0' credit='יעל גדות' desc='"אני לא רוצה להיות חלק ממדינה שמפקירה את אזרחיה": המחאה לשחרור החטופים' poster='' kid='1_hzyvgp9e' duration='21']

חסימת נתיבי איילון מגיעה ברקע התפרקות מטה משפחות החטופים, ממנו התפטר ראש המטה החדש דניאל קוגן, שהחליף את רונן צור - בעקבות מחלוקת בינו לבין מספר משפחות. אחרי קוגן עזב גם הדובר חיים רובינשטיין וגם האחראית על התקשורת הבינלאומית ליאת בל סומר.

בשבוע שעבר קרובי החטופים ומפגינים למען שחרורם, ביניהן פעילות ממחאת הנשים, חסמו את נתיבי איילון סמוך למחלף השלום. המפגינות הניפו את תמונותיהן של 19 החטופות המוחזקות בשבי: "במציאות שבה נראה כי עולים על סדר היום עוד נושאים ועניינים, נשים מכל רחבי הארץ דורשות להזכיר שאין דבר חשוב ודחוף יותר מהחטופים. כשמקבלי ההחלטות מורחים את סגירת העסקה - אנחנו לא מוכנות להירגע".