עשור לאסון הכרמל: הפרמדיק שטיפל בפצועים בשטח משחזר לראשונה

ארז גלר, מנהל מרחב כרמל במד"א, נזכר באסון שלא מרפה ממנו כבר עשר שנים. "הכביש בער, החלונות היו רותחים ולא ראינו כלום - היינו עם אמבולנסים שמוכנים לתת טיפול ולא ידענו לאן לנסוע"

זמן צפייה: 03:15

עשור לשריפה בכרמל: ארז גלר, מנהל מרחב כרמל במד"א, היה הסמכות הרפואית הבכירה באסון שפקד את ישראל בדצמבר 2010 וגבה את חייהם של 44 בני אדם. בשיחה עם כתב חדשות 13 הוא משחזר את הרגעים שנחרטו בזיכרונו ואת תחושת חוסר האונים לנוכח האש המתלקחת.

"נסענו בכביש ופתאום ראיתי לפידים קטנים כאלה – זו פעם ראשונה בחיים שראיתי כביש בוער", נזכר גלר. "החלונות היו ממש רותחים, עד שהבנו, טוב, זה לא עסק. עשינו פרסה, הספקנו לעבור את הסיבוב ולא ראינו כלום", המשיך. גלר, שבמשך עשור סירב לדבר על האסון, סיפר: "היינו עם ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים ופשוט לא ידענו לאן לנסוע".

ארז גלר, מהפרמדיקים שפעלו בשריפה באסון הכרמל
ארז גלר, מהפרמדיקים שפעלו בשריפה באסון הכרמל | צילום: צילום מסך

הפרמדיק המנוסה סיפר גם על תת ניצב אהובה תומר שנספתה באסון: "קיבלנו קריאה שיש קצינת משטרה בכירה שכנראה נפגעה והתחיל מרוץ נגד הזמן כדי להבין איפה היא נמצאת. היה מעין ערפל סמיך ולא ידענו שאהובה והאוטובוס של הסוהרים היו כמה מאות מטרים מאיתנו".

גלר הוסיף: "אהובה הקריבה את ההקרבה הגדולה ביותר. היא פשוט הייתה שם בקו ראשון ועשתה מה שצריך כדי לפקד על האירוע ובסוף שילמה על זה גם את המחיר הכי כבד שאפשר".