"החיים השתנו": הישראלים שהחליפו מקצוע בשל הקורונה - והשתדרגו

הצונאמי הכלכלי והעולם שמשתנה אילצו אלפי בני אדם השנה לחשב מסלול מחדש. עבור כמה מהם - השינוי הקיצוני היה הצלחה מסחררת. "הייתי שחקנית, ואחרי חודש בבית - נהייתי הנדי-וומן"

זמן צפייה: 10:16

שחקנים, זמרים, טבחים, מרצים, מפיקים ועוד רבים מענפים כאלו ואחרים איבדו השנה את עבודתם בשל התפשטות מגפת הקורונה והסגרים שבאו בעקבותיה. גל האבטלה גרם לאלפים לחשוב על הסבה מקצועית ולחפש קריירה שנייה - והרי למרות הכול, עדיין חייבים להמשיך להתפרנס.

אחת מהן היא שלי נוה בת ה-26, שעד השנה הייתה "שחקנית, עובדת בברים ובמסעדות, שמקווה לעבור אודישנים - אבל לא עוברת", כפי שתיארה זאת בריאיון לחדשות 13. "חייתי כמו כולם במעגל התל אביבי של להרוויח מינימום, וזהו". ואז הגיעה הקורונה, "והחיים השתנו", כלשונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "ב-48 השעות הקרובות נתכנס להחליט על הידוק הסגר"

רצח האישה בירוחם: "חנק למוות את זוגתו בשל קנאה וחוסר תעסוקה"

בחירות 2021: ימינה ותקווה חדשה חתמו על הסכם עודפים

שלי נוה
שלי נוה | צילום: חדשות 13

די מהר הבינה נוה שהיא צריכה לחשב מסלול מחדש, בין היתר בשביל שתוכל להרוויח כסף ולשלם שכר דירה. "התחלתי לחשוב מה אני יודעת לעשות", סיפרה. "מישהו ראה אותי מהחלון משפצת את המרפסת שלי והוא אמר לי, 'את יכולה לעבוד בזה' - אבל לא כל כך התייחסתי".

אלא שאז, אחרי חודש בבית ללא פרנסה, "ראיתי שאני לא מתקדמת, אז אמרתי, 'אוקיי, הוא אמר לי שאני יודעת לשפץ ויכול להיות שאני יכולה לעבוד בזה, אז אני אנסה, אין לי מה להפסיד'". מאז, היא אכן משמשת כ"הנדי-וומן", ומציעה את שירותיה בהתקנת מדפים, הדבקת פאנלים, שיפוץ ושיוף.

אלון אולמן, מנטור להצלחה מעשית ומייסד קבוצת הקוד המנצח
אלון אולמן, מנטור להצלחה מעשית ומייסד קבוצת הקוד המנצח | צילום: חדשות 13

אלון אולמן, מנטור להצלחה מעשית ומייסד קבוצת הקוד המנצח, הסביר כי דווקא הקושי הוא שדוחף רבים מבני האדם לחשוב באופן יצירתי ולהחליף מקצוע. "אני מהאנשים שחושבים איך כן ולא 'מה לא?'. התפקיד של קושי הוא לעורר בנו כאב כל כך גדול שהמטרה שלו היא לא שנסבול, אלא שנזוז".