בזמן ישיבת הקבינט: משפחות החטופים מפגינות מול משרד רה"מ

ברקע הדיווחים הסותרים על התקדמות בשיחות המו"מ מול חמאס, משפחות חטופים נאספו בקריית הממשלה בזמן ישיבת הקבינט החריגה שנערכת הערב - בדרישה לסגור עסקה

זמן צפייה: 01:06

כמה ממשפחות החטופים מקיימות הערב (שלישי) הפגנה מול משרד ראש הממשלה בירושלים, בזמן שבמקום נערכת ישיבה חריגה של הקבינט המדיני-ביטחוני. רכבי השרים חלפו על פני בני המשפחות בדרכם לישיבה, והמוחים קראו להם להאיץ את המגעים מול חמאס באופן מיידי, כדי להביא לשחרורם של 133 הישראלים שנותרו בשבי בעזה.

בני המשפחות הודיעו כי יישארו בקריית הממשלה עד לסיום ישיבת הקבינט, שנערכת לרוב בימים חמישי ולא בשלישי - בתקווה לשמוע בשורות טובות מהדיון. כמה מהמשתתפים בהפגנה הקדישו כמה מילים לזכרו של אלעד קציר, שגופתו הוחזרה מעזה ביום שבת לאחר שנרצח בשבי על ידי מחבלי הג'יהאד האסלאמי.

מודעות של חטופים בתל אביב
מודעות של חטופים בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ההפגנה הערב נערכת ברקע דיווחים סותרים בנוגע להתקדמות במגעים בין ישראל לחמאס. הבוקר חמאס התייחס בהודעה רשמית למתווה עסקת החטופים שגובש בשיחות המו"מ בקהיר. "ההצעה אינה עונה על אף אחת מדרישותינו", נכתב בהודעה, "אך נבחן אותה מתוך אחריות לאומית, ונעביר את תשובתינו למתווכות". זאת לאחר שרק אתמול בכיר ארגון הטרור, עלי ברכה, אמר ל"רויטרס" כי חמאס דוחה את ההצעה מכיוון ש"לא נרשמה התקדמות במו"מ". בשלב זה עדיין ממתינים בישראל לתשובת חמאס.

במסגרת ההצעה שהוצגה בשיחות בקהיר על ידי ארה"ב, ישראל תקבל את רשימת החטופים החיים שישוחררו, כפי שדרשה במשך שבועות. בתמורה, ישראל תתגמש משמעותית בנוגע לחזרת תושבים לצפון הרצועה - סלע המחלוקת המרכזי בין הצדדים.

גורמים בישראל דווקא הביעו אתמול אופטימיות: "התוכנית הזו מאפשרת עסקה. יקחו כמה ימים עד שתגיע תשובת חמאס, כעת זה תלוי בו". שר הביטחון יואב גלנט אמר אתמול כי "אנו מוכנים לקבל החלטות קשות על מנת להשיב את החטופים. אני חושב שאנחנו בנקודה טובה לעסקה".