היום השלישי לצעדת משפחות החטופים: "חובתנו לוודא שהם חוזרים"

צעדת משפחות החטופים מגבול הרצועה לירושלים נכנסה אל יומה השלישי, כשהם נושאים 134 אלונקות, בהובלת הורי החיילים שנחטפו. בטרם יצא המסע בהמשך דרכו לירושלים, הורי החיילים מסרו הצהרה מיוחדת לתקשורת, בה נכחו גם השרים גנץ וטרופר. "כולנו מתחת לאלונקה, לא מפקירים אף אחד מאחור"

זמן צפייה: 00:40

צעדת משפחות החטופים נכנסה היום (שישי) אל יומה השלישי, כשהמשפחות, חטופים ששוחררו וגם תומכים רבים יצאו למסע כשהם סוחבים 134 אלונקות, בהובלת הורי החיילים החטופים, מספר הזהה למספר החטופים שעדיין נמצאים בשבי חמאס. בטרם יצא המסע בהמשך דרכו לירושלים, הורי החיילים מסרו הצהרה מיוחדת לתקשורת, בה נכחו גם יו"ר המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה השר בני גנץ והשר חילי טרופר. גנץ הבטיח למשפחות כי השבת יקיריהם היא משימה עליונה: "המשימה לנצח ולהביא את כולם הביתה היא משימה של כולנו כל הזמן, והיא בקדימות העליונה ביחס ולצד כל מטרה חשובה אחרת".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403011030' autoplay='0' credit='' desc='נאום השר בני גנץ ולצדו השר חילי טרופר' poster='' kid='1_x3o7v0v9' duration='92']

רובי חן, אביו של החייל החטוף איתי חן, אמר בנאומו הבוקר: "יצאנו למסע הזה עם ניצוץ של תקווה שעוד מעט תהיה עסקה בפתח ואנחנו עדיין בעלי אמונה שהעסקה מתקרבת ובגלל זה אנחנו צריכים את העם מאחורינו. יש לנו פה חרדים, חילוניים, דתיים, בדואים ואנשים מכל רחבי הארץ".

"מה שמאחד אותנו זה אהבת המדינה", הוסיף, "חינכנו את הילדים שלנו להתגייס לצה"ל לשירות משמעותי ולהגן על מדינת ישראל. היום זה היום שכל אחד מאיתנו עם אלונקה פתוחה ואנחנו מבקשים מהעם להיכנס מתחת לאלונקה ביחד איתנו ולעזור לנו להביא את כל החטופים בחזרה הביתה".

רובי חן, אביו של החייל החטוף איתי חן
רובי חן, אביו של החייל החטוף איתי חן | צילום: מטה משפחות החטופים

יותם כהן, אחיו של החייל החטוף נמרוד כהן, אמר: "בבוקר השבת השחורה, נמרוד וחבריו לצוות, כמו חיילים גיבורים רבים אחרים קפצו בלי לחשוב פעמיים והסתערו אל הסכנה כי ככה. זו המשימה וזה מה שצריך לעשות במצב כזה".

עוד הוא הוסיף: "בימים אלו אני מסיים כמעט 4.5 שנים בשירות קרבי בשריון ומפקד אחרי שלל תפקידים הדרכתיים ומבצעיים ואלו גם הערכים שהנחלתי ושידרתי לפקודים שלי, אבל דבר נוסף שתמיד היה ברור ומודגש לנו הוא שלא משאירים אנשים מאחור אף פעם וכך פעלנו. נמרוד והצוות שלו עשו את חובתם כלפינו, הם הסתערו כשבראשם ההגנה על המדינה והתושבים שמאחור מהמון האויב שפלש. עכשיו, תורינו לעשות את חובתנו ולדאוג, בכל דרך אפשרית, שהם חוזרים אלינו, כולם", הוסיף".

יותם כהן, אחיו של החייל החטוף נמרוד כהן
יותם כהן, אחיו של החייל החטוף נמרוד כהן | צילום: מטה משפחות החטופים

הרב דורון פרץ, אביו של החייל חטוף דניאל פרץ, אמר: "הדבר שהכי מכאיב לי שאומרים על הבן שלי שהוא לא הומניטרי. אני קורא לכל חברי הממשלה: אין הומניטרי בלי גברים, בלי פצועים ובלי מידע עליהם. אני רוצה לסיים ולומר, חיפשתי מה זה המילה 'אלונקה'. המילה מופיעה פעם אחת בספרי חז"ל - זה כיסא שאוחזים אותו בכתף. הגמרא אומרת זה רק למרחק קצר, עושים כתף על כתף ומניחים את האלונקה, בגלל זה אליעזר בן יהודה בחר במילה אלונקה. אי אפשר להחזיר את הילדים שלנו בלי אחדות עם ישראל. כולנו מתחת לאלונקה ולא מפקירים אף אחד מאחור".

הרב דורון פרץ, אביו של החייל החטוף דניאל פרץ
הרב דורון פרץ, אביו של החייל החטוף דניאל פרץ | צילום: מטה משפחות החטופים

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403011031' autoplay='0' credit='עופר מריאש OM' desc='צעדת המשפחות, צילום רחפן' poster='' kid='1_2tuvw47h' duration='32']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403011034' autoplay='0' credit='מטה משפחות החטופים' desc='צעדת משפחות החטופים' poster='' kid='1_12x4lmmu' duration='41']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403011032' autoplay='0' credit='' desc='נכנסים תחת האלונקה. צעדת משפחות החטופים' poster='' kid='1_e0m4ktgp' duration='15']

עלי אלזיאדנה, אחיו של החטוף יוסף אלזיאדנה ודודו של החטוף חמזה אלזיאדנה
עלי אלזיאדנה, אחיו של החטוף יוסף אלזיאדנה ודודו של החטוף חמזה אלזיאדנה | צילום: מטה משפחות החטופים
חברי הקבינט בני גנץ וחילי טרופר בצעדת משפחות החטופים
חברי הקבינט בני גנץ וחילי טרופר | צילום: מטה משפחות החטופים
השר בני גנץ בצעדת משפחות החטופים
השר בני גנץ בצעדת משפחות החטופים
השרים גנץ וטרופר בצעדת משפחות החטופים
השרים גנץ וטרופר בצעדת משפחות החטופים

צעדת "מאוחדים למען החטופים" יצאה לדרך ביום רביעי מקיבוץ רעים שבעוטף עזה בדרכה לירושלים, שם יקיימו עצרת בכיכר פריז בעיר. בדרכם עברו בני המשפחות ותומכים רבים בערים קריית גת, בית גוברין, בית שמש ושדרות - שם קיימו טקס הזדהות בסמוך לתחנת המשטרה בעיר, שהוחרבה ב-7 באוקטובר לאחר שנכבשה על-ידי מחבלי הנוח'בה.

ממטה המשפחות נמסר אז: "החזרת החטופים היא המשימה הלאומית של כל עם ישראל - אין אדם במדינת ישראל שלא רוצה לראות את החטופים בבית. האחדות היא זו שהביאה לשחרורם של 117 חטופים בעסקה הקודמת, והאחדות היא זו שתביא לשחרור כל החטופים בעסקה הנוכחית. אנו קוראים לכל עם ישראל: הצטרפו אל המשפחות היקרות במסע להחזרת יקיריהם - מסע של תקווה ואחדות. כולנו תקווה שנצטרך לעצור את הצעדה למשמע חדשות טובות".