שריפה ביער סמוך לנשר, מטוסי כיבוי הוזנקו

שריפה סמוך ליער נשר, בין העיר לקיבוץ יגור. מטוסי כיבוי בדרכם. לפי שעה אין סכנה לציבור וצוותי הכיבוי נאבקים בלהבות ומנסים להשתלט על האש ולמנוע ממנה מלהגיע למפעל המלט "נשר". טרם הושגה שליטה

זמן צפייה: 00:09

שריפת יער פרצה היום (שבת) סמוך לעיר נשר שבצפון. לוחמי האש מתחנות קריות וחיפה, בפיקודו של סגן טפסר משה צ'יקו לוי, מפקד תחנת קריות - פועלים בשעה זו בכוחות מתוגברים לבלימת הדליקה.

השריפה פרצה בכביש 75, לא רחוק ממפעל המלט "נשר", בין העיר נשר לקיבוץ יגור. נכון לעכשיו אין סכנה מיוחדת לאוכלוסיה, מלבד למפעל עצמו שעליו מגינים הצוותים, כוחות גדולים נוספים ממחוז חוף ומטוסי כיבוי בדרכם למקום.

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2210011628' autoplay='0' credit='' desc='דוברות כב"ה' poster='' kid='1_75lnrznd' duration='']

עם זאת, בפעולה מאומצת של לוחמי האש ובסיוע המטוסים, נראה שיש בשלב זה רגיעה. חשוב להדגיש כי עדיין אין שליטה באירוע, וכוחות הכיבוי ימשיכו לפעול ביתר שאת על מנת להגן על האזור עד להכלת המוקדים בשטח.

הדירה שנשרפה באשקלון
הדירה שנשרפה באשקלון | צילום: דוברות כבאות והצלה

שריפה גדולה פרצה ברביעי האחרון סמוך ליישוב מנרה שבאצבע הגליל. כ-25 צוותי כיבוי, יחד עם צוותי הקרן הקיימת לישראל, המועצה האזורית גליל עליון ושמונה מטוסים מטייסת הכיבוי "אלעד", נלחמו בלהבות. במשך שעות לא הייתה שליטה באש ונערך גיוס נרחב של לוחמי אש.

כמו כן, שריפת קוצים פרצה סמוך ליישוב מסילת ציון שליד ירושלים. מכיבוי אש נמסר כי "נתקבל דיווח במוקד 102 של כיבוי אש ירושלים על שריפת קוצים בין לטרון לשער הגיא, סמוך למסילת ציון. 29 צוותי כיבוי, 7 מטוסי כיבוי ומסוק מיחידת הכיבוי האווירית הוזנקו למקום וכן צוותי תגבור ממחוזות אחרים".

גם כן ברביעי, זוג נפגע באורח קשה בשריפה באשקלון - נמצא חשד שהדליקה הוצתה בשוגג בגלל סיגריה. יום קודם לכן, פרצה שריפה בין חוף חוקוק לחוף גינוסר שבכינרת, ומטיילים פונו מהאזור עקב העשן הרב ולאחר שלוש שעות הושגה שליטה על האירוע.