תיעוד: ריצ'רד גיר ושוברים שתיקה בחברון

השחקן ההוליוודי ריצ'רד גיר שביקר בישראל לרגל בכורת סרטו החדש, ניצל את ההזדמנות כדי לסייר ביהודה ושומרון. בביקור שערך יחד עם חברי "שוברים שתיקה"

הביקור של ריצ'רד גיר בחברון

ספק אם חיילי גדוד 890 של הצנחנים שמוצבים בחברון ציפו לפגוש את האורח הלא שגרתי הזה. השחקן המפורסם ריצ'רד גיר שהגיע לארץ לכבוד הבכורה של הסרט החדש שלו "נורמן" ביקר, יחד עם הארגון "שוברים שתיקה" בחברון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

המחזה יוצא הדופן הזה, במהלכו הצטלמו גם החיילים עם השחקן ההוליוודי, קרה לפני עשרה ימים. מלווה בבמאי סרטו יוסי סידר, הוא החל את הסיור במערת המכפלה. הוא המשיך ברחוב השואהדה והגיע לתל רומידה, בדרך הם עוברים ברחובות ריקים מאדם.

"זה מה שמטריף אותי עכשיו", סיפר גיר למלוויו. "מכל הדברים שראינו ביומיים האחרונים, האנשים ששוחחנו עימם, זה נוגע לליבי, אני באמת מכיר את הסיפור, אבל זה באמת הזוי".

השחקן המשיך לתהות לגבי הריבונות בעיר. "זו עיר מתה, אבל למי שייכת העיר?", שאל. "יש תחושה של 'אני מוגן, אני יכול לעשות מה שאני רוצה'. ויש תחושה של 'איפה הגבולות?'. זה בדיוק כפי שהיה בעבר אזור הדרום בארצות הברית - השחורים ידעו להיכן מותר להם ללכת, אסרו עליהם ללכת למקומות מסוימים. ואיש לא הפר את זה - אלא אם רצה שיבצעו בו לינץ'".

כמו הרבה כוכבים בהוליווד, ריצ'רד גיר ידוע כאקטיביסט - בעיקר למען זכויות אדם בטיבט. אלא שאת דעותיו לגבי הנעשה כאן הוא לא מסתיר. רק לפני פחות משבועיים התראיין לחדשות סוף השבוע. "תדרשו שהוא יעשה שלום, תדרשו שהוא יישב עם הפלסטינים", אמר. "יש תחושה של השלמה שהסטטוס קוו הנוראי יישאר לעד".

אחרי סיור של חצי יום בחברון הוא עזב, אבל לפחות לפי התגובות שלו, ייתכן מאוד שעוד נשמע על חוויותיו של ריצ'רד גיר בארץ הקודש.