חזרו בשלום: הטיסה ההיסטורית מסעודיה נחתה בישראל

מטוס חלופי של "אייר סיישל", שעליו 128 ישראלים, נחת בנמל התעופה בן גוריון לאחר שהמריא מג'דה. הנוסעים נאלצו לשהות בסעודיה בשל תקלה במטוס הקודם. נתניהו: "מודה לרשויות בסעודיה על השכנות הטובה"

זמן צפייה: 06:02

128 ישראלים שבילו את הלילה במלון בנמל התעופה בעיר ג'דה שבסעודיה, לאחר שמטוס חברת "אייר סיישל" שהחזיר אותם מהאיים נחת בממלכה בגלל תקלה במערכת החשמל, נחתו בצהריים (שני) בנמל התעופה בן גוריון - בטיסה היסטורית ראשונה מסעודיה לישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לטיסה, והודה לרשויות בסעודיה: "אני מאוד מעריך את היחס החם של הרשויות הסעודיות לנוסעים הישראלים שהמטוס שלהם נקלע למצוקה ונאלץ לנחות נחיתת חירום בג'דה. אני שמח שכולם חוזרים הביתה. אני מאוד מעריך את השכנות הטובה".

עמנואל כרמל, אחת מנוסעות הטיסה, אמרה בריאיון ל"העולם הבוקר": "היה חשש. סעודיה ממש מפתיעה - אמרו לנו שאנחנו מוזמנים". היא הוסיפה: "אנשים התחילו לבכות, לא חשבתי שכך יסתיים הטיול שלנו".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2329081339' autoplay='0' credit='' desc='רגעי הנחיתה של המטוס מסעודיה בנתב"ג' poster='' kid='1_csoy38im' duration='0']

[brightcove_iframe video_id='news-part-2329081043' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: הנוסעים הישראלים בנמל התעופה בג′דה' poster='' kid='1_5zivacrk' duration='13']

ביולי אשתקד הודיעה רשות התעופה הסעודית כי המרחב האווירי של הממלכה ייפתח לכל הטיסות - כולל מישראל ואליה. "ההחלטה היא חלה מהמאמצים למצב את עמדתה של סעודיה כצומת מרכזי, המחבר בין שלוש יבשות ולשפר את התעופה הבינלאומית", נמסר אז.

בבית הלבן בירכו על המהלך: "ההחלטה היא תוצאה מהדיפלומטיה של הנשיא ביידן, שהגיעה לשיא בביקורו בסעודיה. המהלך יביא למזרח תיכון יציב יותר ובטוח יותר והוא קריטי לביטחונה ושגשוגה של ארה"ב והעם האמריקני, וכן לביטחונה ולשגשוגה של ישראל".