באישון לילה: עשרות חרדים קיצונים תקפו קצינים בכירים בבני ברק

האלוף דוד זיני ותא"ל שי טייב הגיעו לעיר החרדית לפגישה עם ראש ישיבה המעורב בניסיונות להרכיב מסלולי חרדים בצה"ל, הותקפו ע"י עשרות חרדים קיצוניים - ונפצעו באורח קל. הח"כים החרדים גינו, בן גביר הודיע כי המשטרה תפעל לאתר את הפורעים

זמן צפייה: 01:41

עשרות חרדים קיצוניים תקפו הלילה (שלישי) בבני ברק קצינים בכירים בצה"ל שהגיעו לפגישה עם הרב דוד לייבל, ראש ישיבה המעורב בניסיונות להרכיב מסלולי חרדים בצה"ל. בין הקצינים שהותקפו היו האלוף דוד זיני, מפקד פיקוד ההכשרות, ותת-אלוף שי טייב, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדום. השניים נפצעו באורח קל. תיעוד האירוע - בראש הכתבה.

מעיריית בני ברק נמסר: "עיריית בני ברק מוקיעה ומגנה בכל פה את ההפגנה הקיצונית נגד קציני צה"ל שאירעה אמש על ידי קיצוניים בתחומי העיר. אנו קוראים למשטרת ישראל לנקוט את כל הצעדים על מנת למנוע היתכנות של מקרים מעין אלה. האירוע אינו משקף את רוח העיר ודמותה, עיר של חיי תורה ויראה אך בראש ובראשונה עיר של כבוד האדם וכבוד הבריות".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "יהודי אמיתי לא קורא לקצין בצה"ל רוצח". שר הפנים משה ארבל (ש"ס) היה הראשון שגינה את האירוע מבין הפוליטיקאים החרדים: "קומץ הקיצוניים שקראו אמש בבני ברק לאלוף דוד זיני ולתא"ל שי טייב קריאות 'רוצח' אחרי פגישה עם רב חשוב בעיר לא מייצגים אפילו את עצמם. הם ראויים לכל גינוי. ואין חלקנו עמהם".

האלוף דוד זיני
האלוף דוד זיני | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט מסר: "לצה"ל ולמפקדיו יש גיבוי מלא לכל משימה המוטלת עליהם. המתקפה על המפקדים האלוף דוד זיני ותת-אלוף שי טייב ראויה לכל גנאי. מדובר בקצינים מצטיינים ומסורים, שפועלים למען חיזוק ביטחון ישראל בשעה בה צה"ל זקוק לחיילים נוספים, ללא כל שיקול אחר".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "מגנה בכל תוקף את תקיפת קציני צה״ל אמש בבני ברק ע״י קיצוניים. קציני צה״ל הם קודש הקודשים של החברה הישראלית שמוסרים את נפשם בימים אלה ממש למען ביטחונם של כל אזרחי ישראל. המשטרה תפעל לאתר הפורעים ולמצות איתם את הדין".

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף מסר: "אני רואה בחומרה רבה את התקיפה של נציגי צה"ל הלילה בעיר בני ברק, על ידי גורמי שוליים סהרוריים שלא מייצגים את הציבור החרדי ואת תושבי העיר. אין שום מקום למעשי אלימות הנוגדים לחלוטין את תורתנו הקדושה, "דְּרָכֶיהָ דַרְכֵי נֹעַם וְכָל נְתִיבוֹתֶיהָ שָׁלוֹם'".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר שלו: "התקפת הקיצוניים בבני ברק על קציני צה"ל היא אירוע מסוכן של אלימות וכפיות טובה שלא מייצג אפילו פרומיל מהציבור החרדי. אני מבקש לחזק את ידיהם של האלוף זיני ותא"ל טייב במשימתם החשובה. חשוב להמשיך במאמצים להקים מסגרות חדשות המותאמות לאורח החיים של הציבור החרדי ולהגדיל את ההשתתפותו של בצה"ל ובשירות האזרחי".