רוכבי אופנוע? תתכוננו לשלם יותר: מחירי הביטוח מתייקרים

במהלך חודש יולי ישונו תעריפי הביטוח לרכב דו-גלגלי, ובעקבות זאת תחול עליה של יותר מ-10 אחוז במחיר ביטוח החובה. ההחלטה נבעה בעקבות זינוק בעלויות של אירועים ביטוחיים שאופנועים היו מעורבים בהם - ומטרתה להפחית את גובה הסבסוד של נהגי רכבים פרטיים את נהגי האופנועים

זמן צפייה: 02:32

בעוד כשלושה שבועות, במהלך חודש יולי, יחול עדכון של תעריפי הביטוח בפול, הגוף המבטח את רוב הכלים הדו-גלגליים בארץ, אשר בעקבותיו יעלו מחירי ביטוח החובה לרכב דו-גלגלי במעל 10 אחוז. היום (שני) יתקיים דיון בנושא בוועדת ביקורת המדינה.

ההחלטה נבעה בעקבות זינוק בעלויות של אירועים ביטוחיים שאופנועים היו מעורבים בהם, ומטרתה להפחית את גובה הסבסוד של נהגי רכבים פרטיים את נהגי האופנועים.

במקביל, באגף שוק ההון של משרד האוצר, כמו גם בפול, יצרו קטגוריות ביטוח חדשות לפי נפח מנוע, כלומר לא לפי הספק כמו רישיונות הנהיגה, אך נוספו קטגוריות נפח חדשות: אם עד היום היו 3 מדרגות ביטוח - עד 50 סמ"ק, עד 250 סמ"ק, ומ-251 סמ"ק ומעלה, כעת החלוקה היא ל-6 מדרגות – עד 50 סמ"ק, עד 124 סמ"ק, עד 249 סמ"ק, עד 345 סמ"ק, עד 590 סמ"ק ומעל 590 סמ"ק.

משרד האוצר
מטה משרד האוצר בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מדרגות הביטוח החדשות נועדו כדי לגבות תעריפי ביטוח חובה גבוהים יותר מהאופנועים והקטנועים הגדולים. יש לציין כי שיעור הרוכבים ללא ביטוח עמד ב-2018 על 40 אחוז, שהם יותר מ-50 אלף רוכבים בישראל והערכות הן כי המספרים עלו בשנים האחרונות, כשאחת הסיבות העיקריות לכך היא עלות הביטוח הגבוהה.