לא רק השיפוצים: תושבים ברעננה זועמים על הרעש בהפגנות נגד בנט

שיפוץ ביתו של ראש הממשלה ברעננה הפך למטרד של ממש עד שיושלם השיפוץ בבלפור. אלא שגם הפגנות נגד בנט לא נותנות מנוח לשכניו של ראש הממשלה, שבאים בטענות כלפי המשטרה: "הילדים סובלים, אנחנו חסרי אונים". המשטרה: "מדובר במימוש חופש הביטוי"

זמן צפייה: 00:40

מאז שנכנס נפתלי בנט לתפקיד ראש הממשלה, ההפגנות שפוקדות את העיר רעננה הפכו את חייהם של התושבים לסיוט. בפעם האחרונה שבה נמדד הרעש על ידי הרשות להגנת הסביבה במקרה של אחת ההפגנות הייתה בחודש יולי ואז נמדד רעש שחרג פי 3,000 מהמותר.

ב"שישי" עם אילה חסון פורסם על שיפוץ ביתו של ראש הממשלה בנט ברעננה שהפך למטרד של ממש עבור התושבים עד אשר יושלם השיפוץ במעון הרשמי בבלפור בירושלים. אך כאמור זהו לא המטרד היחיד. תחילה, ההפגנות החלו מחוץ לביתו של בנט ובשל פסיקה של בית המשפט העליון, הן הועתקו למקום אחר בעיר.

"כל שבוע יש הפגנות בלתי נסבלות. המפגינים עושים רעש בניגוד למה שנקבע ואנחנו חסרי אונים", סיפר אחד התושבים לאתר חדשות 13. "המפגינים צועקים במגפונים. זה רעש שחודר לתוך הבית. המשטרה לא עושה כלום עם זה ואני כבר מרגיש אובד עצות".

תושבת נוספת שמתגוררת סמוך להפגנות מספרת לאתר חדשות 13 על הסיוט, שמשפיע בעיקר על ילדיה הקטנים. "הילדים שלנו ממש סובלים, זה רעש בלתי נסבל. הם לא צריכים לעמוד מתחת לחלון של הבן שלי. אני ירדתי למטה לבקש מהם קצת שקט, ברור שזה לא עזר. הם מתופפים וצועקים. ביקשתי מהמשטרה מאותו רגע והם השיבו שמותר להם. עכשיו ברור שמותר להם, אבל למה בכאלה דציבלים, למה כל כך הרבה זמן?".

עורך הדין אוריאל נזרי, שייצג בעבר את הדיירים מרחוב בלפור בירושלים בשל ההפגנות דאז נגד נתניהו, מייצג כעת את תושבי רעננה הגרים סמוך למוקדי ההפגנות. "אנחנו עדים למצב בלתי נסבל שבו בית המשפט העליון פעם אחר פעם מבהיר למשטרת ישראל, כי היא פועלת בניגוד לחוק ולמצופה ממנה, וכי עליה לתת ביטוי למצוקת התושבים, דבר שלא נעשה", אומר נזרי.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר במימוש חופש הביטוי של אזרחים המקיימים מחאה במדינה דמוקרטית, כשהמשטרה פועלת במקום לאבטחת כלל הציבור, שמירה על הסדר הציבורי ושגרת התנועה, תוך בחינה מקצועית של תדירות המחאות, עוצמתן ומידת ההפרעה שהן גורמות לכאורה. יש להדגיש כי המשטרה השיבה עמדתה בנושא במסגרת עתירה שהוגשה לבג"ץ, ונפעל בהתאם לפסיקה לכשתתקבל.