בנט לציבור הערבי: "זהו מאבק על הצלת חיים - לכו להתחסן"

ראש הממשלה קרא בעברית וערבית לראשי המגזר הערבי, ששיעור ההתחסנות בו נמוך, לשמש דוגמא ולקבל את מנת החיסון השלישית. במהלך ביקורו בטייבה התחסן במתחם במנה שלישית האימאם של העיר

זמן צפייה: 00:44

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקר היום (חמישי) במתחם חיסוני קורונה בעיר טייבה כחלק ממאמצי הממשלה לעודד התחסנות בקרב המגזר הערבי. בנט פנה לראשי הציבור הערבי ואמר: "אני מבקש מכם לצאת עכשיו למאבק על הצלת החיים. החיים שלכם חשובים לי. לכו להתחסן - רוּחוּ תִּטָּאעֲמוּ"

בביקור השתתפו גם השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', ראש העיר טייבה, עו"ד שועאע מסארווה מנצור, ממונה הקורונה לחברה הערבית, איימן סייף וחברי מועצת העיר טייבה. במהלך הביקור התחסנו בחיסון השלישי האימאם של טייבה, ג'וואד מסאוורה, ומנהל קופת החולים מאוחדת בטייבה, ד"ר ראיד יחיאף בניסיון להעלות את שיעור המתחסנים בעיר.

בנט בביקורו בטייבה
בנט בביקורו בטייבה | צילום: קובי גדעון/ לע''מ

ראש הממשלה הדגיש כי "יש הרבה פייק ניוז. האמת היא שאנשים מתים מהקורונה, לא מתופעות הלוואי המעטות מאוד של החיסונים הנפלאים". בנט הוסיף: "אין דבר קדוש יותר מלהציל חיי אדם. תתפסו את סבא וסבתא, קחו אותם לקופת החולים ותצילו אותם". שיעור המתחסנים במנה שנייה בעיר טייבה עומד על 44% בלבד, ובנצרת - העיר הערבית הגדולה בישראל על 52.8%.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 7,856 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-150 אלף בדיקות, מהן 5.5% היו חיוביות. בכך, עלה מספר החולים הפעילים ל-62,163, בהם 603 במצב קשה, ומתוכם 106 מונשמים. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-6,726. יש לציין כי עד כה חוסנו במנה השלישית נגד קורונה 1.2 מיליון ישראלים.