אביו של מוטי שנהרג בשיטפונות בנהריה: "לא מצליח להשתחרר מזה"

דני בן שבת סיפר על בנו שהקריב את חייו כשניסה להציל לכודים ברכב שנסחף בהצפות בעיר. "היה חשוב לו להציל אנשים, ולא היה אכפת לו לאבד את החיים – לא משנה מי זה היה, אפילו כלב שהיה במים"

זמן צפייה: 00:27

הטרגדיה בנהריה: דני, אביו של מוטי בן שבת, שנהרג בהצפות בעיר הצפונית כשניסה להציל לכודים ברכב שנקלע לשיטפונות, סיפר היום (ראשון) על הרגעים שהובילו לטביעת בנו, ואמר כי "לא יכולתי להוציא אותו, ומזה אני לא מצליח להתשחרר. היינו יכולים לעשות את זה יותר בחוכמה".

לדברי האב, "במשך 30 דקות הוא הציל אנשים שהיו בשלושה כלי רכב. כשסיים הוא עלה הביתה כדי להכין כוס תה. עוד לא הספקתי לשתות לגימה אחת וכבר שמעתי אותו צועק מהחדר 'אסון, אסון יש אנשים במים'. רצתי לשם והוא כבר היה במים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"הכול הלך, צריך להתחיל חיים מחדש": תושבי הדרום על נזקי הסערה

משפחת ההרוג בשיטפון בנהריה: רוצים למצוא את הכיפה והציצית שלו

הציל תינוקת בת חודש מבית מוצף: "היה מאוד מרגש" • תיעוד

דני בן שבת, אביו של מוטי בן שבת שנהרג בהצפה בנהריה
דני בן שבת, אביו של מוטי בן שבת שנהרג בהצפה בנהריה | צילום: חדשות 13

עוד אמר האב כי לבנו לא היה משנה את מי הוא מנסה להציל - "אם זה ילד, מבוגר, יהודי נוצרי מוסלמי - הוא יהיה במים בכל מצב, ולא היה לו אכפת לאבד את החיים. אם הוא בשמים הוא ממש מאושר. הוא לא הסתפק במעשה טוב אחד".

האב הוסיף כי הוא אינו מאשים אף אחד, לטענתו, "יש הרבה דברים שהיינו יכולים לעשות לפני, אבל הדבר אחרון שמוטי היה רוצה זה לעשות מעשה טוב ואז שיכפישו מישהו אחר. זה מחדלים של שנים וראש עיריית נהריה, רונן מרלי, צריך להתמודד עם זה בכמה חודשים".

מוטי בן שבת, ההרוג בהצפה בנהריה
מוטי בן שבת, ההרוג בהצפה בנהריה | צילום: באדיבות המשפחה

בסוף השבוע שעבר ביקשה משפחתו של מוטי בן שבת מהציבור עזרה באיתור הציצית והכיפה שלו, שנעלמו באירוע. "אני מתחננת. תשתפו בכל הקבוצות והפורומים שלנו בעיר", כתבה אחותו קתי מזרחי בפוסט בפייסבוק. "זה נורא חשוב לנו".

יופ לפני כן הובא בן שבת למנוחות. נהג הרכב שאותו ניסה בן שבת לחלץ הגיע לבית העלמין כדי ללוות אותו בדרכו האחרונה, וסיפר לחדשות 13 על האירוע: "נלכדנו ברכב כשהמים חדרו - ראיתי את מוטי לשנייה".

"המנוע נכבה ומים התחילו לחדור. הכול קרה ממש בשניות, התחלנו לבלוע מים. ראיתי שאנשים קפצו להציל אותנו", סיפר הנהג. לדבריו, מוטי ככל הנראה ניסה "לתפוס את האוטו שלא ייסחף, הוא ניסה להחזיק אותו. אולי הוא פחד שהאוטו התהפך".

"בסוף יצאנו מהתא מטען של האוטו. מהשמשה האחורית אחרי ששברתי אותה עם הראש. רעדתי כשהוציאו אותנו. אחד הגברים שם התחיל לזעוק 'הבן שלי הבן שלי' ואז התחלתי להבין שמישהו נעלם. אנחנו הולכים לבית עלמין כדי לכבד ולהגיד תודה. אין לי כל כך מילים".

זמן קצר קודם לכן, ראש עיריית נהריה התייחס לנזק הרב שנגרם בעיר בעקבות היממה הסוערת, והצהיר כי "הייתי מצפה מראש הממשלה שיבוא לפה ויראה איך נהריה נראית היום. 20 שנה מדברים - ואין פתרון. משרד החקלאות היה צריך להתחיל לעבוד הבוקר על מאגרי מים, ולא לחכות". את הדברים אמר מרלי בצאתו מבית משפחתו של בן שבת.

לאחר מכן, נתניהו שוחח בטלפון עם ראש עיריית נהריה ואמר כי הנחה את מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, לתת סיוע מיידי לעיר וכן סיוע נוסף בהמשך עבור שיקום פגעי מזג אוויר.

נשיא המדינה ראובן ריבלין שלח מכתב תנחומים לבני משפחתו של בן שבת, ובו כתב: "העיניים מתקשות להשלים עם התמונות והמראות של רחובות שלווים שהפכו פתאום לזירה של טרגדיה נוראה. מוטי סיכן את חייו כדי לחלץ משפחה שרכבה החל לשקוע מתחת למים שהציפו את הרחוב. בשניות הללו, שבהן המעשה מקדים את המחשבה, נמדד אופיו האמיתי של אדם. מוטי לא חשב פעמיים וזינק אל הזרם הסוחף, בתקווה להציל משפחה שלא הכיר ושאיימה להילכד מתחת למים. יש גיבורים בישראל".