בן גביר בעצרת לזכר כהנא: "היום אני לא תומך בגירוש כל הערבים"

יו"ר עוצמה יהודית השתתף בעצרת לזכרו של מייסד כך שנרצח לפני 32 שנה, ואמר כי "זה לא סוד שהיום אני לא הרב כהנא", וספג קריאות בוז, אך הוסיף כי "ודאי שנפעל ונעשה למען גירוש מחבלים". עוד אמר בן גביר: "מאז הייתי בן 16, כל שנה הגעתי לאזכרה כאן להוקיר ולהכיר את מי שנרצח על קידוש השם, חייב לו זה שחזרתי בתשובה

זמן צפייה: 01:51

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר השתתף הערב (חמישי) באזכרה שנערכת בירושלים לזכר הרב מאיר כהנא, מייסד תנועת כך שהוכרזה כארגון טרור והוצאה מחוץ לחוק, אשר נרצח לפני 32 שנה בניו יורק, וספג קריאות בוז כשאמר כי "זה לא סוד שהיום אני לא הרב כהנא ולא תומך בגירוש כל הערבים, ולא אחוקק חוקים לחופי ים נפרדים", אך הוסיף: "אם כי ודאי ודאי שנפעל ונעשה למען גירוש מחבלים מהארץ למען צביונה היהודי של ישראל, למען ההתיישבות והזהות היהודי".

"נער הייתי וגם בגרתי", אמר בן גביר בפתח דבריו, "ומאז הייתי בן 16, כל שנה הגעתי לאזכרה כאן להוקיר ולהכיר את מי שנרצח על קידוש השם, את מי שפעל למען יהודי ברית המועצות ודאג לפעול לפתיחת מסך הברזל, את מי שנלחם באנטישמיות נגד יהודים בארצות הברית ופעל לחוקק חוק עונש מוות למחבלים".

"אני חייב לרב כהנא את זה שחזרתי בתשובה והתחלתי ללמוד בישיבה שהקים", הוסיף בן גביר, "אמנם אחרי שנרצח ולצערי לא זכיתי להכירו אבל זכיתי ללמוד את כתביו ושיעוריו ולהיות בישיבה עם הרבה אהבה לכל אחד: קיבוץ גלויות אמיתי".

ח''כ איתמר בן גביר בעצרת לזכר הרב כהנא
ח''כ איתמר בן גביר בעצרת לזכר הרב כהנא | צילום: חדשות 13

עוד אמר בן גביר: "כמו רובנו, הרב כהנא עבר בחיים לא מעט. היו שנים בהיסטוריה שלו ופעולות שונות ודברים שהיום אני גם פחות מסכים איתם. היו תקופות שביקש להיכנס לפוליטיקה והיו תקופות שפחות. היו תקופות בהן דיבר על רוב הערבים והיו תקופות שרק על חלקם. היה הרב כהנא בישיבה בשיעורים ובלימוד והיה הרב כהנא בציבור בעצרות ובכיכרות".

איתמר בן גביר ונציגי עוצמה יהודית בבית הנשיא יצחק הרצוג
איתמר בן גביר ונציגי עוצמה יהודית בבית הנשיא יצחק הרצוג | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר הערב הגיע בן גביר לסבב ההתייעצויות בבית הנשיא, והמליץ בפני הנשיא יצחק הרצוג על בנימין נתניהו כמועמדו לראשות הממשלה. בהצהרה שמסר בצאתו מבית הנשיא אמר בן גביר: "הרב כהנא היה יהודי שנרצח על ידי בני עוולה, גם הבן שלו וכלתו נרצחו. הרב כהנא פעל למען יהודי ברית המועצות פעל נגד אנטישמיות והציע את עונש מוות למחבלים ובנושאים האלה אני מעריך אותו. זה נכון לא עם כל הדעות של הרב כהנא אני מזדהה אני אומר בצורה מפורשת אני לא מכליל היום את כל הערבים".

"אני אומר את זה בצורה הכי מפורשת", הוסיף בן גביר, "אני לא מסתכל על כולם כמקשה אחת אני לא מדבר חלילה על חופי ים נפרדים בין יהודים לערבים. אבל אני כן הולך להוקיר כבסוד, אני לא אירק לבאר שממנה שתיתי. אני מגיל 16 בערך הולך לאזכרות שלו. לא הכרתי את הרב כהנא, הוא נרצח, אבל חזרתי בתשובה דרך הישיבה של הרב כהנא אז אני אומר הוא היה אדם עם אהבת ישראל גדולה, אני לא מזדהה עם כל העמדות שלו אבל אני לא אירק לבאר שממנה שתיתי".