בהוראת בן גביר: בקרוב יהיה יותר קל לקבל רישיון לנשק חם

בעקבות המצב הבטחוני ועלייה משמעותית בביקוש של ישראלים לשאת נשק אישי, השר לביטחון לאומי הורה על שורת הנחיות שמטרתן להקל ולקצר את זמני ההמתנה לרישיון נשיאת נשק. על פי ההנחיות החדשות, קבוצות נוספות יקבלו פטור מריאיון פיזי בלשכות כלי הירייה - כגון לוחמים משוחררים, משרתי מילואים פעילים, שוטרים וכבאים. "אנחנו רואים שוב ושוב שבאירועי טרור יש משמעות גדולה מאוד לנושאי נשק אישי שנמצאים בסביבה", מסר השר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הרפורמה שהוביל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר באגף כלי יריה - שהובילה לשחרור הפקק ומתן 12,000 רשיונות לנשק - הורה בן גביר על שורת הקלות נוספות, שנועדו לקצר עוד יותר את זמני ההמתנה לרשיונות לנשקים.

על פי ההנחיות החדשות קבוצות נוספות יקבלו פטור מריאיון פיזי בלשכות כלי הירייה, והזכאות לנשק תונפק לאחר אישור של משטרת ישראל ומשרד הבריאות בלבד. מי שיקבל את הפטור הם לוחמים ששוחררו עד חמש שנים מיום השחרור, משרתי מילואים פעילים, שוטרים, וכבאים.

השר בן גביר מסר כי  "אנחנו רואים שוב ושוב שבאירועי טרור רבים יש משמעות גדולה מאוד לנושאי נשק אישי שנמצאים בסביבה, ונעשה כל מה שנוכל כדי לשחרר את הפקק ולאפשר לכל מי שעומד בתבחינים לקבל אישור לנשק". בלשכת השר מציינים כי בימים אלו נערכת עבודת מטה על מנת להקל בתבחינים, ולאחר סיום עבודת המטה יובאו התבחינים החדשים לאישור הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת בראשות ח"כ צביקה פוגל.

בעקבות גל הטרור: זינוק של 500% בביקוש לנשק
בעקבות גל הטרור: זינוק של 500% בביקוש לנשק | צילום: שאטרסטוק

נזכיר כי לאחרונה חלה עלייה משמעותית בביקוש של הישראלים לשאת נשק אישי, וזו בעקבות המצב הבטחוני. בשנה שעברה, בשנת 2022, הוגשו בסך הכל 42 אלף בקשות לרישיון נשק, מתוכן רק 11 אלף אושרו. יצוין כי נכון להיום, 147 אלף ישראלים מחזיקים ברישיון לנשק, מתוכם 40 אלף אנשי כוחות הביטחון.