עמדות לשימוש עצמי ומעבר ישיר לדיוטי פרי: נתב"ג הופך לדיגיטלי

רשות שדות התעופה הכריזה על השקת פרויקט להפיכת נמל התעופה לדיגיטלי עוד בשנה הבאה. בשלב הראשון יוצבו ברחבי הטרמינל מעין "קיוסקים" חדשים לשימוש עצמי של הנוסעים. החל מהשנה הבאה, עיקר תהליכי היציאה מהארץ יבוצעו און ליין ובאמצעים דיגיטליים

עמדות לשימוש עצמי ומעבר ישיר לדיוטי פרי: נתב"ג הופך לדיגיטלי
עמדות לשימוש עצמי ומעבר ישיר לדיוטי פרי: נתב"ג הופך לדיגיטלי | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

נתב"ג הופך לדיגיטלי: רשות שדות התעופה הכריזה היום (ראשון) על השקת פרויקט להפיכת נמל התעופה לדיגיטלי עוד בשנה הבאה. לטובת הפרויקט, שצפוי לשפר את השירות בנתב"ג וגם את חווית הטיסה לנוסעים, מנכ"ל הרשות חגי טופולנסקי הנחה להקצות למעלה מ-50 מיליון שקלים. "יעד מרכזי לרשות - הינו שיפור השרות לנוסע באופן מידי ובראיה ארוכת טווח מעבר לשדה דיגיטלי ומתקדם מסוגו בעולם", אמר טופולנסקי.

בשלב הראשון של פרויקט הענק, רשות שדות התעופה תציב ברחבי הטרמינל מעין "קיוסקים" חדשים - עמדות "טאץ' אנד פליי" לשימוש עצמי של הנוסעים בשווי של למעלה מ-2 מיליון שקלים. בעמדות האלו, הנוסעים יוכלו לשקול את המזוודות בעצמם, להדפיס את התגים והמדבקות למזוודה ואף לשלח אותן באופן עצמאי לבטן המטוס. כמו כן, הנוסעים יוכלו להירשם לטיסה בעמדות האלו, וגם יוכלו לעשות זאת מהבית. עם הוספת עמדות ה"טאץ' אנד פליי", הנוסעים הטסים לחו"ל יעברו בידוק ביטחוני רק לאחר ביצוע הליך הרישום לטיסה - הצ'ק אין.

הסוף לתורי הענק? נתב''ג הופך לדיגיטלי
הסוף לתורי הענק? נתב''ג הופך לדיגיטלי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

קודם לכן וכבר החל מהימים הקרובים, יורחב אזור הבידוק של כבודת היד בנמל התעופה על מנת לקצר את זמני העמידה בתור בבידוק הביטחוני של כבודת היד. בנוסף, ל-24 עמדות כבודת יד באולם היוצאים יוספו טכנולוגיות נוספות שירחיבו את השימוש המהיר במתחם. ככלל, עיקר תהליכי היציאה מהארץ יבוצעו און ליין ובאמצעים דיגיטליים.

מרשות שדות התעופה נמסר: "רשות שדות התעופה מכוונת אסטרטגיה למצוינות בשירות, והפעלת צוותי משימה כדי להבטיח רמת שירות טובה ביותר לנוסעים או בכדי למזער את השפעת החוויות הפחות נעימות עליהן אנו לומדים מניטור קבוע ומדידות זמנים בימי עומס ובכלל. חדשנות הינה גורם מפתח בכדי להעשיר את חווית הנוסע".

מאולם הנוסעים ישר לבטן המטוס. נתב''ג 2023
מאולם הנוסעים ישר לבטן המטוס. נתב''ג 2023 | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"הליך ביקורת הגבולות בנתב"ג היום הינו ממוכן כולו ומאפשר לעבור את בקורת הגבולות בסריקת דרכון ומעבר ישיר לאולם הדיוטי פרי ללמעלה מ-90 אחוז מהנוסעים", הוסיפו. "כיום למעלה מ-50 אחוז מהנוסעים מעדיפים לעשות צ'ק אין און ליין. הטכנולוגיות המתקדמות יאפשרו להעניק לנוסעים שירות עצמאי מגוון ומורחב של שירותים".