אחרי מותו: אושרה בקשת התושבות של הפלסטיני שהתגייר ונורה ע"י צה"ל

שר הפנים משה ארבל אישר את בקשתו של דוד בן אברהם, תושב חברון שהתגייר ונורה למוות על ידי חייל מילואים של צה"ל בשבוע שעבר בגוש עציון. השר קבע כי בקשתו לתושבות ישראלית שהוגשה למשרד הפנים מאושרת ממועד הגיור שלו בבית הדין. "אישור בקשתו עושה צדק גם אם באיחור ובנסיבות טראגיות על הצדק להיעשות"

זמן צפייה: 01:16

שר הפנים משה ארבל אישר היום (שישי) את בקשתו של דוד בן אברהם, הפלסטיני שהתגייר ונורה למוות על ידי חייל מילואים של צה"ל בשבוע שעבר בגוש עציון. השר ארבל קבע כי בקשתו לתושבות ישראלית שהוגשה למשרד הפנים מאושרת ממועד הגיור שלו בבית הדין.

כזכור, בשבוע שעבר נורה בן אברהם למוות על-ידי לוחם מילואים לאחר שעורר את חשדם של הכוחות בצומת אלעזר. מצה"ל נמסר תחילה כי הפלסטיני הגיע במונית, התקרב לכוחות והחל להתווכח עמם, ולאחר שנורה - בתיקו נמצאה סכין. בהמשך נמסר כי כי הפרקליטות הצבאית הורתה על פתיחה של חקירת מצ"ח.

השר  ארבל מסר: "עלינו להפיק לקחים מהתקרית המצערת שעלתה בחייו של דוד בן אברהם ז"ל ולפעול ככל יכולתנו לקיים את צוואתו ורצונו של המנוח להיות חלק מעם ישראל. אישור בקשתו לתושבות ישראלית עושה צדק גם אם באיחור ובנסיבות טראגיות על הצדק להיעשות".

כוחות בזירת הירי בגוש עציון
כוחות בזירת הירי בגוש עציון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

חייל המילואים טען בחקירתו במשטרה הצבאית כי כשחקר את הפלסטיני, האחרון טען שיש לו אישורי כניסה לישראל, דבר שהתגלה כשקרי. בשל כך הרגיש מאוים - וירה בפלסטיני "מתוך הגנה עצמית". בחיפוש בתיקו נמצאה סכין קטנה, וחקירת מצ"ח גילתה כי שימשה את בן אברהם, שהיה בדרכו לירושלים, להגנה עצמית. בתחילת השבוע חשף העיתונאי יואב זייתון ב-Ynet את תיעוד האירוע, בו נראה בן אברהם כשהוא מרים ידיים ומתחנן על חייו. הוא צועד אחורה ובשלב מסוים מוריד מעט את ידיו - ובאותו הרגע נורה. התיעוד המלא - בראש הכתבה.

זירת הירי בגוש עציון
זירת הירי בגוש עציון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בן אברהם, בן 62 במותו, נולד בשם סאמח זיתון בחברון, והשלים את תהליך הגיור שלו לפני ארבע שנים. לפי אנשי היישוב היהודי בחברון, מדובר בנכדו של פלסטיני שהציל 25 יהודים בפרעות תרפ"ט בשנת 1929. הוא החליט להצטרף לעם היהודי, למד לימודי יהדות במכון מאיר, וביקש להתקבל כאזרח ישראלי - אך נדחה.