מהומות בבית שמש: ראש העיר הייתה נצורה במבנה, רכבה נופץ

המונים תקפו את רכבה של עליזה בלוך, שהייתה נצורה במבנה בשכונה החרדית רמת בית שמש ב', כאשר הגיעה לשם על מנת לבחון בית ספר חדש של חסידות ויז'ניץ לפני פתיחתו. כוחות משטרה חילצו אותה דרך היציאה האחורית. בלוך: "לא ניתן לסוג כזה של התנהלות לקבוע לנו סדר יום ולהשפיע עלינו"

זמן צפייה: 01:10

מהומות בבית שמש: המונים תקפו הלילה (רביעי) את רכבה של ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך, שהייתה נצורה במבנה בשכונה החרדית רמת בית שמש ב', כאשר הגיעה לשם על מנת לבחון בית ספר חדש של חסידות ויז'ניץ לפני פתיחתו. לא היו נפגעים באירוע.

ראש העירייה, שהגיעה למקום כשהיא מלווה במשנה לראש העירייה איציק אלמליח, הותקפה על ידי עשרות חרדים קיצוניים שניפצו את שמשת הרכב שלה, ניקבו את גלגליו והבעירו פחי אשפה. ההמון התגודד סביב המבנה בו שהתה, עד שכוחות גדולים של משטרה חילצו אותה מהמקום דרך היציאה האחורית.

מהמשטרה נמסר כי במהלך הפרת הסדר יידו המתפרעים אבנים לעבר כוחות המשטרה, וכתוצאה מכך נחבל בראשו שוטר שנזקק לטיפול רפואי כשמצבו קל. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, אך עד כה לא היו עצורים. נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הבוקר עם בלוך, ומלשכתו נמסר כי הוא חיזק אותה, גינה בתוקף את האלימות שהופגנה כלפיה והדגיש כי "זהו דבר אינו מקובל ובלתי נסבל".

עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש
עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש | צילום: פלאש 90

בלוך אמרה הלילה לאחר שחולצה: "זה היה מאוד לא נעים, אבל בתוך תוכי אמרתי - אנחנו לא ניתן לסוג כזה של התנהלות לקבוע לנו סדר יום ולהשפיע עלינו. אני יודעת שהם מייצגים קבוצה קטנה, הרוב המוחלט של הציבור בעיר שלנו רוצה חיים משותפים ורוצה שקט".

מעיריית בית שמש נמסר הבוקר: "במהלך סיור שקיימה רה"ע בית שמש ד"ר עליזה בלוך לקראת חנוכת ת"ת של חסידות ויז'ניץ ברמה ב' בעיר, התגודדו כמה עשרות קיצוניים, קראו קריאות נגד ראש העיר ופגעו ברכבה. לאחר זמן מה עזבה ראש העיר את המבנה דרך יציאה אחורית. יודגש כי המתפרעים נמנים על קבוצת סיקריקים קיצונית שאיננה מייצגת כלל את הרוב המכריע של תושבי העיר. עיריית בית שמש בראשות ד"ר עליזה בלוך תמשיך לבנות ולפתח מבני חינוך בעיר, בכל השכונות ולכל הקהילות. לא ניתן לקומץ קיצונים להפר את שגרת העבודה ולהסיט את המיקוד מתנופת הפיתוח של בית שמש".

עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש
עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש | צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ מסר הבוקר: "חיזקתי הבוקר את עליזה בלוך, ראשת עיריית בית שמש, בעקבות האירוע הקשה שקרה אמש. עליזה היא דוגמה לאשת ציבור שמשרתת את כל חלקי החברה - דתיים, חילונים וכל תושבי בית שמש באשר הם. התנהגות הקיצוניים מולה לא רק ראויה לגינוי, היא גם מסוכנת ופוגעת בסולידריות הישראלית. לאורך שנים אני חוזר ואומר שבית שמש היא מקרה בוחן של החברה הישראלית בהרכב האוכלוסייה המגוון שלה - ובמבחן הזה, עלינו לעמוד, ולהצליח כחברה אחת".