סערה בתחנת הרכבת: "חרדים לא יכולים לעלות" • צפו

נוסעים תיעדו אדם לבוש באפוד צהוב, שאוסר על חרדים להיכנס לקרון. בהמשך התגלה שמדובר בסרטון מבוים שצולם ביוזמת עיריית בני ברק במחאה על החלטת נת"ע להגיש תוואי לרכבת המטרו שעוקף את העיר

זמן צפייה: 01:08

סרטון שרץ הבוקר (חמישי) ברשת וצולם בתחנת הרכבת בבת ים, מציג גבר שלובש אפוד צהוב אוסר על נוסעים חרדים לעלות על הקרונות ולהצטרף לנסיעה. הנוסעים מסביב התקוממו ויצאו נגדו, אולם מהר מאוד התברר כי מדובר במתחזה - שכלל אינו נמנה עם עובדי המקום.

כעבור שעות אחדות התגלה כי מדובר בסרטון מבוים, שצולם ביוזמת עיריית בני ברק במחאה על החלטת נת"ע להגיש תוואי לרכבת המטרו שעוקף את העיר. "לאחר שכל פניות העירייה לא עצרו את נת"ע, נאלצנו להמחיש את ההצעה ההזויה בסרטון המחשה. יודגש כי בניגוד לנת"ע, ברכבת ישראל לא מונעים מחרדים לעלות על הרכבות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההנחיות הן לכולם – חוץ ממני: הפוליטיקאים שמצפצפים על ההגבלות

מבקר המדינה מתריע: נתוני האבטלה סותרים – קבלת ההחלטות נפגעת

הזינוק בתחלואה נמשך: 3,951 נדבקים חדשים בקורונה ביממה

סערה בתחנת הרכבת בבת ים
סערה בתחנת הרכבת בבת ים | צילום: חדשות 13

עם פרסום הסרטון ועוד בטרם התגלו הנסיבות שבהן צולם, התייחסה למקרה שרת התחבורה מירי רגב: "הזדעזעתי לראות את הסרטון המזעזע והקשה מרכבת ישראל. הנחיתי לבצע תחקיר מיידי של הנושא. אמירות כאלו והתנהלות כזו לא יהיו בבית ספרי. מתחקיר ראשוני שערכתי מול מנכ"ל רכבת ישראל עולה כי לא מדובר בעובד הרכבת אלא במתחזה שנכנס למתחם התחנה ועוכב על ידי כוחות המשטרה. הנחתי את מנכ"ל הרכבת לבדוק כיצד מתחזה הגיע לתחנה והצליח להתחזות לעובד ולפגוע בציבור - דבר שאסור שיתרחש".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה לפרסום הסרטון: "בדקות האחרונות הופץ סרטון בו נראה אדם עם אפוד צהוב עומד על רציף תחנת רכבת ומנהל דין ודברים פוגעני עם נוסעים. יובהר כי האדם הינו מתחזה לעובד ואשר אינו מועסק על ידי רכבת ישראל או חברות הנותנות לה שירותים כלשהם. האדם הורחק מהרציף על ידי צוותי הרכבת באופן מיידי.  הרכבת תגיש תלונה במשטרה ותשקול צעדים משפטיים נוספים כנגדו".