בת שבע ניגרי שנרצחה בפיגוע הובאה למנוחות: "תשמרי עלינו מלמעלה"

הגננת בת ה-40 שנורתה למוות ע"י מחבל בדרום הר חברון נטמנה בבית העלמין בכפר עציון, בתום מסע לוויה שיצא מרחבת המרכז התורני בבית חגי. בתה בת ה-12, שהייתה עמה ברכב וניצלה, ספדה לה: "הילדים שלי ידעו איזה אימא לביאה הייתה לי"

זמן צפייה: 01:45

בת שבע ניגרי, בת 40 מהיישוב בית חגי שנרצחה היום בפיגוע הירי בדרום הר חברון, הובאה הערב (שני) למנוחות בבית העלמין בכפר עציון, בתום מסע לוויה שיצא מרחבת המרכז התורני בבית חגי. שיראל, בתה בת ה-12 של ניגרי, שהייתה עמה ברכב ולא נפגעה, ספדה לה: "אמא, אני רוצה לתת לך חיבוק פעם אחרונה, אני תמיד אתגעגע אלייך, אני יודעת שאת שומרת עליי גם מלמעלה".

"הבוקר יצאנו לקניות בירושלים", סיפרה שיראל, "עלינו על הרכב של אריה ולפתע שמעתי שלוש יריות. ראיתי שהחלונות בוערים לגמרי. התקשרתי למד"א ואמרתי שיורים עלינו. כולם טפלו בך והחזירו לך טוב. אני מבקשת ממך אמא שתשמרי עלי ועל אבא, ואל תעזבי אותי, תתפללי שיבוא המשיח. אני בטוחה שטוב לך שם. אני אוהבת אותך והילדים שלי ידעו איזה אימא לביאה הייתה לי"

אלי, בעלה של בת שבע, ספד לה בהלווייתה: "בת שבע יקרה אהובה שלי. איך אפשר להמשיך עכשיו, כל התוכניות, כל החלומות. אני מתגעגע אלייך, אוהב אותך. אני לא כותב הרבה. תשמרי עלינו מלמעלה, על הילדים שלנו. את הארמון שבנינו ביחד לא ניתן לפרק. מודה לך על 18 שנים של אהבה בלתי פוסקת"

בתה של בת שבע ניגרי סופדת לאימה
בתה של בת שבע ניגרי סופדת לאימה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

עמוס, אחיה של בת שבע, ספד לה: "זכיתי לגדול איתך ובשנים הראשונות לחלוק חדר איתך. תמיד היית אחות גדולה. בתצ'י, היית השראה לכולנו. אוהבת אדם ובעיקר מלאכים קטנים. זכית להקים בית עם בעל אוהב. כל אחד ואחד, נגעת בכולם. בתצ'י אני אוהב אותך, תמסרי ד"ש לאבא. נוחי על משכבך, אוהבים וכבר מתגעגעים".

אליה, אחותה של בת שבע, הספידה גם היא: "בת שבע שלי, אני נתגעגעת ומרוסקת. את האחות הכי טובה שאפשר לקבל. את השראה אמיתית. את כולך לב וטוהר, וזה כל כך ברור שאם מישהו צריך ללכת מאיתנו ראשון זאת תהיי את. הוכחת תמיד כמה כוחות יש לך. כל מקום שהגעת הארת אותו. כמה שיחות היו לנו וכמה בכי, ועברנו יחד את הפרידה מאבא לפני 3 שנים. אני מתגעגעת, אני רוצה עוד חיבוק. את האחות הכי הכי הכי. מבטיחה שנשמור על אמא ואלי ושיראל. כשאת מגיעה למעלה תמסרי לאבא נשיקה ותגידי להקב"ה שדי. הלוואי ובזכותך העם שלנו יתאחד. תשמרי עלינו, אוהבת אותך ומתגעגעת".

הלווייתה של בת שבע ניגרי
הלווייתה של בת שבע ניגרי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
הלווייתה של בת שבע ניגרי
הלווייתה של בת שבע ניגרי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
בני משפחתה של בת שבע ניגרי בהלווייתה
בני משפחתה של בת שבע ניגרי בהלווייתה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ישראל, אחיה של בת שבע, כתב מוקדם יותר בעמוד הפייסבוק שלו: "בת שבע אחותי האהובה, איך אפשר להיפרד מדבר כל כך טהור. את היית אור בחיי ובחיי רבים כל כך. דורות של ילדים וילדות גדלו על ברכייך. זכית להיות גננת המון שנים והמון ילדים זכו בך כגננת שלהם! היינו כל כך דומים בהמון מובנים ובכל זאת גם שונים. השוני בננו רק חיזק את הקשר שלנו.

"הלוואי והיית יכולה לקבל עוד חיים על האדמה הזאת", הוסיף, "השנים האחרונות היו סיוט מתמשך עבורי והנה כשכבר חשבתי שלאולהים נמאס ממני, הוא חזר ובגדול וחטף אותך מאתנו. הוא גזל אחות מדהימה, רעיה נפלאה ואמא לתפארת נכון בכל החדשות כתוב שאת אמא לשלוש בנות אבל בפועל היית אמא ל4 בנות מתוקות ובן מקסים אחד לא כולל כל אותם ילדי הגנים שלך שגדלו עלייך. אלוהים אם רק אכפת לך מספיק תשמור על בת שבע ועל אבא ותדאג שלא ידעו צער בעולמם כמו שאנחנו מרגישים בעולמנו".

בת שבע ניגרי שנרצחה בפיגוע ואריה לייב גוטליב שנפצע קשה בכביש 60 בדרום הר חברון
בת שבע ניגרי שנרצחה בפיגוע ואריה לייב גוטליב שנפצע קשה

חני ברוק, מפקחת גני הילדים באפרת מטעם משרד החינוך, סיפרה כי בת שבע ניגרי הייתה "גננת שכולה לב ונתינה, מסורה ומחבקת. היא הייתה בדרך לפגוש חברות ולהכין את הגן לקראת פתיחת השנה. בת שבע אהבה את הילדים בכל רמ"ח אבריה ושס"ה גידיה. בכל פעם שנכנסתי אליה לגן היא קיבלה אותי במאור פנים, בהכרת הטוב, בחיוך שתמיד ליווה אותה. ילדי הגן היו בשבילה היו הכול. היא תמיד חיבקה ונתנה מה שהיא יכולה לילדים, לצוות, להורים. זו אבידה גדולה לכולנו".

חנה זריהון, תושבת בית חגי ושכנה של בת שבע, ספדה לה: "אני עובדת עם בעלה של בת שבע בכפר הנוער. שמענו שהיה פיגוע, הוא ניסה להתקשר אליה ואחרי ששניהם לא ענו הוא התחיל לחשוש, הייתי עם בעלה כשהוא שמע על הפיגוע והבנו שהיא הייתה ברכב הזה. בת שבע היא אישה שמחה עם אנרגיות שמחות. היא הייתה רכזת נוער פעילה בוועדות תרבות, יש לה ולבעלה 2 ילדי אומנה - הם משפחה שמחה וכיפית. שיראל הבת שלה בת 12 הייתה איתה ברכב ולא נפצעה. היא הגיעה הביתה והודיעה למשפחה שאמא שלה נהרגה. היא ראתה הכל וזה לא פשוט בכלל".

הרמטכ''ל הרצי הלוי וראש שב''כ רונן בר בזירת הפיגוע בדרום הר חברון
הרמטכ''ל הרצי הלוי וראש שב''כ רונן בר בזירת הפיגוע בדרום הר חברון | צילום: דובר צה''ל

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית דרום הר חברון, אמר לחדשות 13: "כשיש אירוע מהסוג הזה זה כישלון שיש לחקור אותו. תוצאה טובה היא לא רק לכידה של המחבלים, אנחנו יודעים שזה יקרה. ציר 60 הוא אחד מצירי האורך המרכזיים של ישראל, לא מדובר במקום זניח. עצם העובדה שניתן לבצע ירי ולברוח מעידה על כישלון. אני מצפה ממערכת הביטחון למנוע את הפיגוע הבא.מי שאחראי על המערכת הביטחונית זה הצבא".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308211447' autoplay='0' credit='' desc='כוחות צה"ל בזירת הפיגוע' poster='' kid='1_wonkxq2p' duration='27']

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, אמר: "שוב פיגוע מזעזע. אנחנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחתה של ההרוגה ומתפללים לרפואתו של הנהג הפצוע. המחבלים יוצאים בעידוד חינוך ומימון הרשות הפלסטינית לטבוח בנו והממשלה פשוט לא יכולה להמשיך את הקונספציה של הסכמי אוסלו הארורים. אנחנו דורשים מממשלת ישראל ומכוחות צה"ל לשנות מסלול ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי לפגוע בתשתיות הטרור וברשות הטרור. התומכים, המסיתים והממנים לא יכולים עוד להמשיך בשגרת חייהם. יש כאן מלחמה ובמלחמה יש לנהוג כמו במלחמה".

Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
חיילי צה''ל בזירת הפיגוע | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
חיילי צה''ל בזירת הפיגוע | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע נמשך, זאת במקביל למצוד אחר המחבל שביצע שלשום את פיגוע הירי בחווארה. בפיגוע היום ניצלה בתה של ניגרי בת ה-12, שהייתה ברכב יצאה ללא פגע. הנהג, אריה לייב גוטליב בן ה-39, נפצע באורח קשה.