בעקבות הבולען: עומסים צפויים גם מחר - מחלף השלום יישאר סגור

לפי החלטת נתיבי איילון, המחלף יישאר סגור לפחות ב-24 השעות הקרובות, זאת לטובת בדיקות של הבולען שנפער בכביש ועל מנת לוודא שאין תזוזה של הבטון או זליגה של מי תהום. בנוסף ימשיכו לוודא שפרץ המים באתר הבנייה הסמוך, אשר גרם להיווצרות הבולען, אטום לחלוטין

זמן צפייה: 04:39

לפי החלטת נתיבי איילון, מחלף השלום לכיוון דרום יישאר סגור לתנועת כלי רכב גם מחר (שני), ולפחות ב-24 השעות הקרובות, זאת לטובת בדיקות של הבולען שנפער על הכביש ועל מנת לוודא שאין תזוזה של הבטון או זליגה של מי תהום.

בנוסף, ביממה הקרובה ימשיכו לוודא מה קורה באתר הבנייה הסמוך, שם נוצר פרץ המים שגרם להיווצרות הבולען, וצריך לוודא שהוא אטום לחלוטין. מחר בשעות הצהריים תיערך הערכת מצב, ואז יוחלט מתי לפתוח את מחלף השלום.

לאורך היום התנועה זרמה בנתיבי איילון, לאחר שככל הנראה הציבור נשמע לבקשות לא להגיע לאזור המרכז. עיקר העומסים היו ליד הבולען עצמו, בעקבות סקרנים שעיכבו את התנועה. מחר צפויים עומסים בנתיבי איילון בשני הכיוונים.

הבולען באיילון
הבולען באיילון

שרת התחבורה מרב מיכאלי הפצירה אמש באזרחים המגיעים לתל אביב להימנע מהגעה ברכב פרטי ולהשתמש בתחבורה ציבורית, אך היא בעצמה הגיעה הבוקר לאזור העבודות עם רכב השרד שלה ולא בתחבורה ציבורית. "אני שמחה שציבור נשמע לקריאה שלנו", אמרה הבוקר מיכאלי בסמוך למקום בו נפער הבולען, "אני רואה שהתנועה הבוקר זורמת והדברים בשליטה".

עוד הוסיפה השרה ואמרה: "עשינו אתמול בלילה בדיקות מאוד מקיפות ולכן יכולנו לפתוח מחדש את הכביש. בטיחות כל הנוגעות והנוגעים בדבר היא בראש מעיינינו. עכשיו נמשכת עבודת התיקון ועבודות נוספות כדי לוודא שלא יהיו שום הפתעות נוספות, ורק כשנהיה בטוחות ובטוחים שאכן הכל מתוקן והכל בטוח, היציאה הזאת, מצפון למחלף השלום תפתח מחדש".

השרה מרב מיכאלי באזור הבולען על איילון
השרה מרב מיכאלי באזור הבולען על איילון

היו מי שכן החליטו להגיע בתחבורה ציבורית. "באתי מפרדס חנה ברכבת", סיפר פיני יגיל לחדשות 13, "אתמול בלילה עוד אמרו שאין רכבות ולא ידעתי איך אגיע לעבודה. בשום פנים ואופן לא חשבתי על מכונית. כשקמתי, ראיתי שיש רכבות ובאמת הכול זרם".

סיגי אהרון גרה בפתח תקווה ועובדת בתל אביב. "מאוד חששתי ממה שהיה עם הבולען וכבר הודעתי בעבודה שכנראה אאחר", היא סיפרה הבוקר. "יצאתי חצי שעה מוקדם יותר והכול זרם, אפילו יותר מביום רגיל".