אביגדור קהלני מבית החולים: "אני חי, אני פה ואני אנצח"

לאחר שאושפז במצב קשה בעקבות זיהום, הלוחם בעל עיטור הגבורה ממלחמת יום הכיפורים והשר לשעבר בן ה-77 צולם לסרטון אחרי שמצבו השתפר. "אני נלחם בכאבים אבל לא מתכוון ללכת לשום מקום"

זמן צפייה: 01:18

אביגדור קהלני שלח היום (רביעי) מסר מרגיע בסרטון מבית החולים איכילוב בו הוא מאושפז לאחר שמצבו השתפר: "אני חי, אני פה, ואני אנצח". קהלני בן ה-77 אושפז במצב קשה בעקבות זיהום אך לא נשקפה סכנה לחייו. "אני נלחם בכאבים אבל לא מתכוון ללכת לשום מקום", אמר השר לשעבר בעל עיטור הגבורה ממלחמת יום הכיפורים.

קהלני שהשתחרר מצה"ל בדרגת תת אלוף, לחם בגבורה במלחמת ששת הימים כשפיקד על פלוגת טנקים שלחמה בצפון סיני ונפצע קשה בקרב הג'יראדי. הוא סבל מכוויות קשות, אושפז במשך כשנה ועבר סדרת ניתוחים. על לחימתו בקרב הוענק לו צל"ש שמאוחר יותר הפך לעיטור המופת.

אביגדור קהלני נואם במגרת הרצאות "בעקבות לוחמים"
אביגדור קהלני נואם במגרת הרצאות "בעקבות לוחמים" | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

במלחמת יום הכיפורים היה קהלני מפקד גדוד 77 כאשר הגדוד נלחם בקרבות עזים באזור שמכונה כיום "עמק הבכא". קהלני הצליח לארגן טנקים מיחידות שונות והוביל אותם לקרב בלימה נגד הסורים שהיו בעדיפות מספרית על פני כוחות צה"ל בזירה. הוא הסתער בראש הכוח בהיותו מחוץ לצריח הטנק על מנת שחייליו יראו אותו. באחד המקרים אף השמיד קהלני לבדו שלושה טנקים סורים. בזכות גבורתו, הצליח הכוח בפיקודו לכבוש מחדש עמדות מפתח בגזרה בגזרה הסורית והשמיד מאות טנקים סורים. על חלקו בקרבות אלו הוענק לו עיטור הגבורה.

אביגדור קהלני ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים
אביגדור קהלני ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים | צילום: אברהם ורד / משרד הביטחון

קהלני נבחר כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה ב-1992 ובהמשך, בשנת 1995, פרש מהמפלגה והקים את מפלגת המרכז "הדרך השלישית".  בבחירות שנערכו ב-1996 זכתה מפלגתו החדשה בארבעה מנדטים והוא מונה לתפקיד השר לביטחון הפנים בממשלה שהקים נתניהו. בין השנים 2007-2015 שימש קהלני כיו"ר האגודה למען החייל.