בת זוגו של אור, שנרצח בפיגוע: "צורחת לעולם שאני אוהבת אותך"

שעות ספורות אחרי שבביה"ח איכילוב נקבע מותו של אור אשכר (32), שנפצע אנושות בפיגוע הירי ברחוב דיזנגוף שבת"א לפני 11 ימים - ספדו לו חבריו. "רוצים שיזכרו איזה אדם טוב הוא היה. מקווה שהוא במקום טוב יותר", אמר נמרוד כהן, חבר ילדות. מיכאל אוסדון, שנפצע גם הוא, הוסיף: "בחר לחיות כל רגע בחייו". אמו של אור: "אור נדיר כבה"

זמן צפייה: 02:49

"נכנסת לחיים שלי כשאיבדתי תקווה באהבה, כשאמון בזוגיות היה נשמע לי כמו פנטזיה רחוקה' והראית לי שאני יודעת לאהוב עד שהעצמות כואבות. אמרת לי שבכל פעם שאני כותבת לך שאני אוהבת אותך – זה מרגש אותך, אז אני צורחת את זה לעולם, שתשמע את זה איפה שלא תהיה. תודה על הזכות להיות איתך. אני מתנחמת בזה שאני יודעת איזה אושר חווינו בחודשים האחרונים". את המילים המצמררות הללו כתבה הערב (שני) לי מנחם, זוגתו של אור אשכר (32), שנרצח בפיגוע הירי בדיזנגוף, שמותו נקבע היום בבית החולים איכילוב בתל אביב - 11 ימים לאחר שאושפז במצב אנוש.

אור אשכר
אור אשכר | צילום: באדיבות המשפחה

נמרוד כהן, חבר ילדות של אור, ספד לו זמן קצר לאחר היוודע דבר מותו: "אור נלחם מהפגיעה ועד הרגע האחרון כמו שרק לו מתאים. אנחנו רוצים שיזכרו איזה אדם טוב הוא היה, ושיחבקו את המשפחה. אני מקווה שהוא עכשיו במקום טוב יותר". חברו רותם מנסנו (35) עדיין מאושפז במצב קשה. כהן המשיך: "כל מי שהכיר את אור התאהב בו מהרגע הראשון. הוא היה החבר הכי טוב של כולם ותמיד שם את הסביבה לפניו. כואב הלב שטובי בנינו כבר לא איתנו בחיים הכאב הזה הוא נורא מכל ואין מילים לתאר את הקושי".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bar Zomer (@barzomer)

מיכאל אוסדון (36), חברו של אור שנפצע גם הוא בפיגוע ומצבו הוגדר קל-בינוני - הצטרף לדברים: "אני רוצה הגיד תודה רבה לעם ישראל ולתפוצות על התמיכה בימים האחרונים, ועל הנחישות לגרום לאור להתעורר בעזרת הרבה תפילות ואמונה. לצערי אנחנו מסיימים את האירוע הזה בצורה טרגית אך יוצאים מחוזקים מכיוון שאנחנו יודעים שאור היה רוצה שאנחנו נמשיך לחיות כמו שהוא בחר לחיות כל רגע בחייו".

אוסדון הוסיף וסיפר: "לפני כארבע שנים, אור החליט להתחרות בתחרות "איש הברזל" העולמית, ועשה זאת שלוש פעמים. אבא שלו, זכרו לברכה, נתן לו המון מוטיבציה לעשות זאת ולאחר פטירתו אור החליט שהוא לא נח עד שהוא מתקבל לאליפות העולם; ובתחרות הבאה שהתמודד הוא אכן עמד בקריטריונים העולמיים כדי להתקבל. אור התמסר לזה בכל ליבו, זה רק חלק קטן מהאופי שלו והערכים שהוא מייצג כמו נחישות, ענווה ודבקות במטרה".

כוחות בזירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף
כוחות בזירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

זירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב
זירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אור  אשכר נולד ב-15 באוגוסט 1990 וגדל ביישוב צור הדסה שליד ירושלים. הוא למד בכיתת ספורטאים מצטיינים והתאמן בשחייה תחרותית. כשהתגייס לצבא, שירת כלוחם בפלחה"ן (פלוגת החבלה וההנדסה) בגבעתי. עם שחרורו עבר להתגורר בתל אביב והשלים תואר ראשון ושני במנהל עסקים. בשנים האחרונות אור עבד במספר חברות הייטק, טייל בעולם, התחרה במרתונים כגון "איש ברזל" - כולל באליפות העולם האחרונה שהתקיימה בהוואי.

מיכאל אוסדון שנפצע בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב
מיכאל אוסדון שנפצע בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב

הפיגוע אירע בצומת הרחובות דיזנגוף ובן גוריון בתל אביב ביום חמישי לפני כשבוע וחצי, סמוך ל-20:40 באותו ערב. לוחם מגלן שהיה במקום העניק טיפול לפצועים, רץ לעבר המחבל עם חמושים נוספים - וניטרל אותו.

נאטאלי אשכר, אמו של אור, אמרה לאחר היוודע דבר מותו של בנה: "כבה לנו היום אור נדיר באיכותו, שהרעיף רק טוב, אהבה ונתינה על כל מי שנקרה בדרכו. היא הוסיפה: "תודות בשמנו לכל הצוות בבית החולים איכילוב, שעשה במשך לילות כימים כל שביכולתו במקצועיות, מסירות ורגישות. לעשרות החברים המדהימים שעטפו אותנו יום ולילה, חיבקו ובכו יחד איתנו במהלך כל השבוע שייחקק בליבנו לעולמים. לכל עם ישראל שהיה איתנו, חיזק, תמך והתפלל - כל אחד בדרכו ועל פי אמונתו".

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב מסר: "אור הגיע אלינו לאחר החייאה ממושכת בשטח שהמשיכה בבית החולים ומיד הורד לחדר ניתוח שם כנגד כל הסיכויים, הצליחו הרופאים לייצב את מצבו. לצערנו, עוצמת הפגיעות היתה קטלנית ולאחר מאבק הירואי של ימים ארוכים, בהם ראינו מלחמה של איש ברזל על חייו, נאלצנו היום לקבוע את מותו".

"אני מבקש להודות למשפחתו האצילית של אור על בקשתה לתרום את איבריו ולהציל חיים. לצערנו, תחת נסיבות טרגיות, זכינו כולנו באיכילוב להחשף למשפחה מדהימה וערכית ואנו מודים להם ששיתפו אותנו בחייו של בנם ומקווים שהצלחנו לעמוד לצדם בשעה קשה זו".