פקד ארנון זמורה הובא למנוחות: "בן זוג מדהים, אבא מושלם"

בחלקה המשטרתית בבית העלמין בהר הרצל בירושלים נטמן לוחם הימ"מ בן ה-36 שנפל במבצע חילוץ החטופים במחנה נוסייראת שבמרכז הרצועה. מאות אזרחים התייצבו עם דגלים במסלול של שיירת ההלוויה, במטרה לחלוק כבוד אחרון. אשתו של זמורה ספדה לו בעמוד הפייסבוק שלה: "הרבה לפני שהוא היה לוחם וגיבור הוא היה איש מתוק ומקסים"

זמן צפייה: 05:43

בחלקה המשטרתית בבית העלמין בהר הרצל בירושלים מובא למנוחות הערב (ראשון) פקד ארנון זמורה, לוחם הימ"מ שנפל במבצע ההירואי לחילוץ החטופים במחנה נוסייראת שבמרכז הרצועה, המבצע שקיבל לאחר מותו את השם "מבצע ארנון". מאות אזרחים עם דגלי ישראל התייצבו בשולי הכביש בה עברה שיירת ההלוויה בדרכה להר הרצל, במטרה לחלוק כבוד אחרון לזמורה.

מוקדם יותר ספדה לו אשתו מיכל בעמוד הפייסבוק שלה וכתבה: "הרבה לפני שהוא היה לוחם וגיבור הוא היה איש מתוק ומקסים. בן זוג מדהים, אבא מושלם". פקד זמורה, בן 36 במותו, התגורר במושב החקלאי שדה דוד שבמישור החוף הדרומי, בין קריית גת לשדרות, והותיר אחריו אישה ושני ילדים. ראש המועצה המקומית מבשרת ציון, יורם שמעון, הזמין את התושבים לחלוק כבוד אחרון עם זמורה, ולעמוד בצידי הדרך לבית העלמין עם דגלי ישראל - מכיכר קדמוניות ועד לגשר הראל.

ב-7 באוקטובר הוביל פקד זמורה את הקרב בצומת יד מרדכי, תוך חיסול עשרות מחבלים ומנע בכך חדירה של המחבלים צפונה. לאחר מכן המשיך ונלחם בקרב בבסיס נחל עוז ובבארי. אתמול הוא היה ראש בכוח שפרץ לדירה בה הוחזקו החטופים שהוחזרו ארצה, נפצע קשה במהלך ההיתקלות ונפטר בבית החולים.

פקד ארנון זמורה
פקד ארנון זמורה | צילום: דוברות המשטרה
מאות מלווים את את פקד ארנון זמורה בדרכו האחרונה
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מאות מלווים את את פקד ארנון זמורה בדרכו האחרונה
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממשפחתו של פקד זמורה נמסר אמש: "אנחנו כואבים מאוד את נפילתו של ארנון האהוב והטוב שלנו, איש משפחה עוטף, אבא מסור ועדין, בן זוג אהוב ואוהב וחבר בלתי רגיל. ארנון היה לוחם מוערך, קשוב כל כך לחבריו ליחידה וגם לבני ובנות משפחותיהם. איש ערכים עם לב ענק שהאמין בכל ליבו במשימת הגנת עם ישראל, אותה ביצע במסירות ובמקצועיות אדירה. על גבורתו של ארנון הצנוע והעניו שמענו בעיקר ממי שפגשו אותו ולחמו לצידו, ועוד נשמע. ארנון היה איש ספר ושיחה, ניגן בגיטרה, תכנן להתחיל ללמוד לתואר שני, אהב את החיים ואת אהוביו. הניח אחריו אישה ושני ילדים ואוהבים רבים אשר ימשיכו לשאת בליבם את האור המיוחד שהאיר".

הפוסט שפרסמה אלמנתו של פקד ארנון זמורה
הפוסט שפרסמה אלמנתו של פקד ארנון זמורה | צילום: מתוך פייסבוק
פקד ארנון זמורה עם רעייתו מיכל
פקד ארנון זמורה עם רעייתו מיכל | צילום: מתוך פייסבוק

גיסתו של ארנון, יעל ברונשטיין, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "מחר ארנון האהוב שלנו יובא לקבורה. גיסי היה גיבור אמיתי, לוחם שהציל חיים במו ידיו פעמים רבות. ואחר כך הוא היה בא אלינו הביתה, והיינו מדברים על דברים רגילים ועושים צחוקים והוא היה נוזף בי שאני שקועה בטלפון כשאנחנו ביחד וכל מני כאלה".

עוד כתבה: "ארנון היה איש עם לב ענק, רגיש ואוהב כל כך. הוא באמת היה בן אדם מרגש, זהב טהור. אבא מתוק, בן זוג מדהים לאחותי. תמיד תהיתי לעצמי איך יכול להיות שכל מי שנופל הוא מהכי הכי טובים. בטוח יש כמה אנשים שמתו מות גיבורים ובכל זאת היו קצת חארות בחייהם. אבל ארנון באמת היה הכי הכי, הכי טוב והכי יפה והכי מרגש. כשעמדתי לידו השתדלתי תמיד לגבוה קצת, והוא לא שם לב אפילו".

פקד ארנון זמורה
פקד ארנון זמורה

מטעם הימ"מ נמסר: "ארנון נפצע קשה בלחימה כשהוביל את הצוות שפרץ לתוך האיתור בו הוחזקו שלושה מהחטופים. הוא נכנס לקרב מול מחבל שהיה בחדר, פונה לבית החולים ובהמשך נקבע מותו. ארנון הוא החלל ה-11 של הימ"מ מאז 7 באוקטובר. תשעה לוחמי ימ"מ נפלו ב-7.10, וייטב לב הלוי ז"ל נפל בטול כרם לפני כחודש. לוחמי הימ"מ פועלים בחירוף נפש למען עם ישראל - בכל מקום שידרשו לכך. ארנון שירת בימ"מ כ-8 שנים והשתתף באין ספור פעילויות מבצעיות משמעותיות להגנה על אזרחי ישראל ולסיכול טרור בתקופתו כלוחם וכמפקד בימ"מ. הוא הציל פצועים תחת אש, ופעל רבות בנקודות מכריעות בפעילויות המבצעיות השונות".