אריה שנרצח בפיגוע בירושלים הובא למנוחות: "היה עתיד לגדולות"

הלווייתו של אריה שצ'ופק, הנער בן ה-16 שמותו נקבע בביה"ח שערי צדק לאחר שנפצע אנושות בפיצוץ שאירע בכניסה לעיר, נערכה בהר המנוחות. מנהל תלמוד התורה שלו אמר: "אריה היום לא הרגיש טוב, התלבט אם להישאר בבית, המשגיח אמר לו אל תבוא, התגבר, השכים קום והחליט ללכת"

זמן צפייה: 03:36

אריה שצ'ופק, הנער בן ה-16 שנרצח הבוקר בפיגוע הטרור בירושלים, הובא הערב (רביעי) למנוחות בהר המנוחות בירושלים. הרב נפתלי שרייבר, מנהל תלמוד התורה של אריה, אמר בדמעות: "אריה השתתף לפני שנתיים בהלוויה של תלמיד אחר. אמרתי לו  - אריה הנשמה שלך עדיין עומדת רופפת וצופה על הכל. יודע שאתה איתי כאן, גזלו ממך את הרגעים הקדושים האלה, זה מה יש".

"כמה אסונות בהר נוף", הוסיף הרב שרייבר, "לפני שנה הספדתי בחדר ולא חשבתי שאספיד אותו תלמיד באותו מחזור. שני תלמידים שלי מתו בחטף, בבום אחד ולא הספיקו לומר את הדבר הבסיסי שלפני מיטתו. בוא נאמר ביחד את הוידוי. אריה היום לא הרגיש טוב, התלבט אם להישאר בבית, המשגיח אמר לו אל תבוא, התגבר, השכים קום והחליט ללכת, ללכת למה? לתפילה בישיבה ללימוד, בחור בן 15 שהתמודד חזק בכל הכוח, התייצב על דרך טוב, היה עתיד לגדולות, אין אחד שראה פעם כעס אצל הילד הזה, הוא לא ידע כעס מהו, אהוב הבריות".

הלווייתו של אריה שצ'ופק שנרצח בפיגוע בירושלים
הלווייתו של אריה שצ'ופק שנרצח בפיגוע בירושלים | צילום: רויטרס

הרב דוד יוסף אמר בהלוויה: "כמה זה נורא ללוות נער צעיר שלא מזמן הגיע לבר מצווה, סיים לפני שנה תלמוד תורה עם הנכד שלי, משפחה לתפארת, שנה אחת בישיבה ועכשיו אנחנו מלווים אותו לבית עולמו. אנחנו נלחמים נגד עם שמקדש את הרצח, אין עם פלסטיני, הם מקדשים את הרצח ואת המוות, המלחמה שלנו בהם תהיה דרך המלחמה הקדושה שלנו".

הלווייתו של אריה שצ'ופק שנרצח בפיגוע בירושלים
הלווייתו של אריה שצ'ופק שנרצח בפיגוע בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יהודה מושקוביץ', רב הישיבה שבה למד שצ'ופק בבית מאיר, אמר מוקדם יותר היום לחדשות 13: "זה קשה מאוד, בוקר לא קל לכל עם ישראל ובפרט בישיבה שלנו - ישיבה של משפחת אחת. אריה היה בחור מקסים, הוא נלחם כמו אריה על כל יעד שקיבל על עצמו. בכל בוקר בשעה הזו הוא היה מחכה שם בתחנה, לא היה מפספס אף פעם. זה מה שהקדוש ברוך הוא רצה. ה' יעזור, שהקדוש ברוך הוא ירפא את שברנו".

אריה שצ'ופק שנרצח בפיגוע בירושלים
אריה שצ'ופק שנרצח בפיגוע בירושלים

הפיגוע המשולב אירע הבוקר סמוך לשעה 7:00, כאשר מטען חבלה התפוצץ בכניסה לירושלים. זמן קצר לאחר מכן נשמע פיצוץ נוסף בצומת בכניסה לשכונת רמות בעיר. 26 בני אדם נפגעו בשני הפיצוצים. שצ'ופק היה בדרכו לישיבת בית מאיר בה הוא לומד, כאשר התפוצץ המטען. הוא הגיע לבית חולים שערי צדק בירושלים במצב אנוש, שם נלחמו הרופאים על חייו אך נאלצו לקבוע את מותו.

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: רויטרס

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים הערכת מצב בעקבות הפיגוע, ואמר: "אני רוצה לומר מפה לאזרחי ישראל אנחנו נגיע אליהם. הם יכולים לברוח, הם יכולים להסתתר, זה לא יעזור להם. כוחות הבטחון יגיעו אליהם. אם הם יתנגדו הם יסוכלו. אם לא, אנחנו נמצה איתם את מלוא חומרת הדין".

לפיד הוסיף: "זה אירוע שונה באופיו ממה שראינו בשנים האחרונות. מתנהל כעת מאמץ מודיעיני נרחב שיביא לגילוי המחבלים הנתעבים, לגילוי מי שעומד מאחוריהם, ומי שמספק להם אמצעי לחימה". בהמשך, לפיד התייחס לחטיפת גופתו של טירן פרו על ידי מחבלים מג'נין. "שוחחתי היום עם אביו של טירן, לפי עדות המשפחה החוטפים נכנסו לבית החולים, ניתקו מהמכשירים ילד שנאבק על חייו, וחטפו את גופתו".

עוד אמר לפיד כי "בחודשים האחרונים ישראל הוכיחה שאין מקום ואין מחבל שהיא לא יודעת להגיע אליו, מהקסבה בשכם, מחנה הפליטים בג'נין, לזירות קרובות ורחוקות. אם גופתו של טירן לא תוחזר, החוטפים ישלמו מחיר יקר.
מדינת ישראל מתמודדת עם הטרור מיום הקמתה. אויבינו צריכים לדעת שאנחנו עומדים מולם מאוחדים וחזקים, עם אחד שיודע להתייצב יחד אל מול מבקשי נפשנו".