התאונה בערבה: נבדק אם האחיות שנהרגו נחגרו רק בחלק התחתון

במשטרה בודקים אם השתיים, בנות 4 ו-7, לא היו חגורות כראוי - ועפו קדימה לאחר ההתנגשות. מחקירה ראשונית עולה כי הרכב שבו נסעה המשפחה לכיוון אילת יצא לעקיפה - שממנה לא הצליח לחזור

זמן צפייה: 01:29

תאונה בדרך לחופשה: משטרת ישראל בודקת אם האחיות בנות ארבע ושבע שנהרגו היום (חמישי) בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש הערבה, היו חגורות רק בחלק התחתון של הגוף - ועפו קדימה כתוצאה מההתנגשות. מחקירה ראשונית עולה כי הרכב שבו נסעה המשפחה לכיוון אילת, יצא על פי החשד לעקיפה שממנה לא הצליח לחזור.

המשפחה שעלתה לאחרונה מצרפת, עשתה את דרכה מתל אביב לחופשה באילת, וקצת אחרי השעה 12 בצהריים התנגשה חזיתית ברכב שהגיע ממול, מסיבה שעדיין אינה ברורה. הוריהם של הילדות הגיעו לפני זמן קצר עם בנם הנוסף לבית החולים סורוקה. האם נפצעה באורח קשה, האב נפגע בינוני ומצבו של בנם הנוסף, תינוק כבן שנה מוגדר קל. המשפחה הוכתה בטראומה קשה לאחר שהובהרו להם תוצאות התאונה הקטלנית. בנוסף, בני זוג מהדרום שנסעו ברכב השני נפצעו קשה מאוד.

צוותים גדולים של מד"א וכיבוי אש שהגיעו למקום פעלו במשך דקות ארוכות לחלץ את הנפגעים, שחלקם היו לכודים בתוך הרכב, ופינו אותם באמצעות שלושה מסוקים לבית החולים סורוקה בבאר שבע. זמן קצר לאחר מכן כאמור, נקבע מותן של שתי האחיות. במשטרה בודקים כעת אם האחיות היו חגורות רק בחלק התחתון ועפו קדימה אחרי ההתנגשות. כמו כן, נבדק אם אחד מכלי הרכב סטה מנתיב הנסיעה בניסיון לבצע עקיפה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

תאונה בדרך לחופשה: שתי אחיות בנות 4 ו-7 נהרגו בכביש הערבה

ילדה בת 3 נהרגה מפגיעת מרכב בירושלים

הקטל בדרכים: כך נגרמה תאונת המשאית הקטלנית ליד אכסאל • תיעוד

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190606-1554' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='סגן ניצב שמעון בוטבול, מפקד את"ן מחוז דרום' kid='1_3ehgq5ac' duration='61'']

סגן ניצב שמעון בוטבול, מפקד את"ן מחוז דרום, סיפר: "אנו פועלים להגיע לחקר האמת ובשלב זה אנו אוספים ראיות בשטח, במהלך החקירה יבדקו הסיבות לסטייה של מי מכלי הרכב. אנו מזכירים לציבור שנהיגה בהיסח דעת או עקיפה בדרך מסוכנת יכולה להוביל לתאונה קטלנית סעו בזהירות ובהתאם לתוואי הדרך".

רס"ל ניסים עמר, מפקד צוות כיבוי האש שהגיע לזירת התאונה, עדכן כי "כאשר הגענו למקום צוות רפואי החל בטיפול רפואי לשני פצועים בשטח, מיד התחלנו בפעולות חילוץ של הלכודים כאשר אחד היה נגיש והשני ללא נגישות והחלנו בחילוצם באמצעות כלים הידראוליים. צוותי רפואה פעלו לטיפול בפצועים ושלושה מסוקים פינו את הפצועים מהמקום".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190606-1337' autoplay='0' credit='נדב אילון מועצה אזורית הערבה התיכונה' desc='תאונה קטלנית בכביש הערבה' kid='1_q4efcyr3' duration='9'']

ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה אייל בלום אמר: "חופשת הקיץ בפתח ושדות התעופה שנפתחו, יוצרים עומס כבד של כלי רכב על כביש 90 בנוסף לעומס הרגיל, ועדיין משרד התחבורה שהבטיח כי יחל בתכנון הרחבת כביש 90 לדו מסלולי דו נתיבי, לפני מספר חודשים לא עשה דבר בנדון! כמה עוד קורבנות וחיי אדם יגבה הכביש עד שתואיל ממשלת ישראל להתפנות ממאבקי הפוליטיקה, לטובת הצלת חיי האזרחים על הכביש הצר המסוכן והארור הזה בחום הקיץ הכבד? אין מחיר גבוה מידי לחיי אדם! לא ייתכן שהעיסוק בבחירות, יעביר הממשלה על דעתה ולא תעסוק בדבר החשוב מכל - שמירה על חיי אדם".

מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר כי בכביש 90, שאורכו 478.7 ק"מ, התרחשו ארבע תאונות קטלניות ו-12 תאונות קשות מאז תחילת 2019, בהן נהרגו שבעה בני אדם. בשנת 2018 נהרגו בתאונות קטלניות בכביש 20 בני אדם. מתחילת השנה נהרגו 12 ילדים בגילי 0-12 ונפצעו 52 ילדים בגילים אלו בתאונות דרכים ברחבי הארץ. זאת לעומת 2018, במהלכה נהרגו שמונה ילדים בגילי 0-10 בתאונות דרכים. מתחילת השנה נהרגו בכבישי ישראל 135 בני אדם, לעומת 133 בני אדם בתקופה המקבילה אשתקד.

שבעה נפצעו בתאונה בכביש הערבה
שבעה נפצעו בתאונה בכביש הערבה | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ״ס עולה כי 129 בני אדם נהרגו בעשור האחרון נהרגו בכביש 90, בקרוב ל-1,300 תאונות דרכים. באותן תאונות נפגעו כ-3,400 בני אדם, 359 קשה. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר לאחר התאונה: "כביש 90 הוא כביש דמים שרק בשנה האחרונות גבה את חייהם של 20 בני אדם וכלום לא נעשה. כל נסיעה בכביש היא כמו רולטה רוסית ולמרות שלכולם ברור שאנשים ימשיכו להיהרג בכביש לא נעשו פעילות למען בטיחות משתמשי הדרך. חייבים להפוך את הכביש לשני נתיבי נסיעה עם מעקה הפרדה קשיח כדי למנוע תאונות דרכים חזיתיות".

רוכב אופנוע כבן 50 נפצע היום באורח קשה לאחר שככל הנראה התנגש במעקה בטיחות בכביש 5 בסמוך למחלף מורשה. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בילינסון כשהוא סובל מחבלה רב מערכתית.

שבעה נפצעו בתאונה בכביש הערבה
שבעה נפצעו בתאונה בכביש הערבה | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

אתמול נהרגה ילדה כבת שלוש מפגיעת רכב בירושלים. הילדה הובאה מחוסרת הכרה למרפאה מקומית, שם פראמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים שערי צדק תוך כדי פעולות החייאה, שם נקבע מותה.

פרמדיק מד"א, יעקב בורוכוב, סיפר: "כשהגענו למרפאה ראינו ילדה כבת שלוש כשהיא ללא דופק וללא נשימה, והצטרפנו לצוות הרפואי שביצע בה פעולות החייאה. בני משפחה אמרו לנו שהיא נפגעה מרכב. העברנו אותה תוך המשך פעולות החייאה לניידת טיפול נמרץ של מד"א, ופינינו אותה לבי"ח שערי צדק, כשהיא במצב אנוש".

זירת תאונת הדרכים בערבה | צילום: דוברות כבאות והצלה נגב מזרחי