האם השכולה מקיסריה: "אנחנו משפחה חזקה - עברנו יותר גרוע מזה"

ענת פרקש, ששכלה את בנה ונאלצה להתמודד עם תומכי רה"מ שהפגינו מחוץ לביתה, אמרה בריאיון לחדשות 13 כי בנה תרם את חייו "למען השיח הדמוקרטי"; אחד המפגינים התנצל: "דבריי לא היו במקום"

זמן צפייה: 01:07

"אנחנו משפחה חזקה, עברנו יותר גרוע מזה. בפועל - איבדנו את הבן שלנו, את היקר לנו מכל" - כך אמרה לחדשות 13 ענת פרקש, האם השכולה שמול ביתה שבקיסריה הפגינו הלילה (רביעי) תומכיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקראו לעברה קריאות קשות כגון "הבן שלך מתהפך בקברו", ו-"אלוהים ישלם לך". זאת, רק משום שמשפחת פרקש אירחה בביתה אזרחים שהפגינו נגד נתניהו.

פרקש, שבנה תום נפל במלחמת לבנון השנייה, הוסיפה כי היא לא התכוונה "להיות בתוך כל הלהט הזה", כלשונה, "אבל אני חושבת שהשיח הציבורי היה צריך כנראה איזשהו זעזוע, אולי זה עשה משהו. אנחנו חושבים שתום תרם את חייו למדינת ישראל כדי שיהיה פה שיח דמוקרטי, שתהיה פה קיימות ושכל אזרח יהיה שווה זכויות - השאלה היא איזה שיח יש".

כשנשאלה אם בכוונתה להמשיך לארח את תנועת הדגלים השחורים בביתה, השיבה: "אנחנו מארחים אנשים בצורה מאוד אינטימית על הגג. 4-3 אנשים באים לדבר בצורה מכובדת ולא מתלהמת. אנשים שרוצים להגיד דברים לראש הממשלה על מה שהם חושבים על מצב המדינה. זה השיח - ולא יותר מזה. אנחנו לא מדברים על דעות פרטיות או על משהו אישי כלפי אף אחד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שלב הניסויים של פייזר הסתיים: חיסון הקורונה יעיל ב-95%

הפיצוץ הקטלני באשדוד: שני בעלי המפעל חשודים בהמתה בקלות דעת

אדלשטיין: אביא לאישור הקבינט הגדלת מספר הלקוחות בחנויות

ענת פרקש
ענת פרקש | צילום: חדשות 13

במקביל, אפריים קרייף, המפגין שגידף את משפחת פרקש, סיפר בריאיון לחדשות 13 כי חשב להגיע לבית המשפחה בשנית, אולם הפעם - על מנת להתנצל. "כנראה שהאמירה שלי הייתה לא במקום, למרות שהיינו בסערת רגשות. אני חושב שזה לא במקום להפגין בבית שלהם", אמר.

"הרגשתי שם (במחאה) ממש מושפל - מעבר לאמא ששלחה עלינו את הכלבים והעיפה סטירה למישהי", הוסיף קרייף. "הייתי בתוך סערת רגשות ואז יצאה לי האמירה הזאת. היא לא הייתה במקום, והתנצלתי. ליבי עם המשפחה. שום אמירה כזו לא מוצדקת".

משפחת פרקש. שני מימין: הבן תום, שנפל במלחמת לבנון השנייה
משפחת פרקש. שני מימין: הבן תום, שנפל במלחמת לבנון השנייה | צילום: באדיבות המשפחה

כבר במהלך המחאה שהתקיימה הלילה מול ביתה יצאה ענת אל המפגינים, התעמתה איתם וקראה לעברם "תתביישו". הם בתגובה, אמרו לה כי "עד שלא יהיה שקט אצל ביבי - לא יהיה לך שקט", "את מארחת עוכרי ישראל שרוצים לחסל את המדינה", ו-"את מארחת את מי שהורג את הבן שלך".

במהלך היום נשמעו גינויים רבים על מה שעשו המפגינים, בין היתר של ראש הממשלה, נשיא המדינה ושר הביטחון. מטעמו של נתניהו נמסר כי "כמי שחווה על בשרו את ייסורי השכול, ראש הממשלה מקפיד כל חייו לכבד את תחושת האובדן של כל המשפחות השכולות, וכך חייבים לנהוג כולם - מימין ומשמאל".

שר הביטחון בני גנץ מסר כי "כמי שאיבד אחים רבים לנשק, אני חש בושה הבוקר. יש גבולות שלא חוצים. השיסוי והקיטוב לא יובילו אותנו לשום מקום". כמוהו, גם ראובן ריבלין שהביע זעזוע מהאמירות, וכתב: "מה שהתרחש מול בית משפחת פרקש הוא לא מחאה. זו אינה דרכנו".