החטופה הראשונה ששוחררה מדברת: "בביה"ח שמחו על הטרף היהודי"

יהודית רענן בת ה-59 ובתה נטלי בת ה-17, תושבות שיקגו שנחטפו על ידי מחבלי חמאס מבית משפחתן בנחל עוז ב-7 באוקטובר, היו החטופות הראשונות ששוחררו משבי חמאס כאקט הומניטרי, לאחר כשבועיים בעזה. בריאיון לערוץ האמריקני "NewsNation" סיפרה יהודית על רגע החטיפה - וזכרונותיה מהשהייה בשבי. "ברגע שהמחבלים נכנסו אלינו הביתה, נטלי אמרה לי 'אני מפחדת שיאנסו אותי'

זמן צפייה: 03:17

יהודית רענן בת ה-59 ובתה נטלי בת ה-17, תושבות שיקגו שבארצות הברית, נחטפו על ידי מחבלי חמאס מבית משפחתן בנחל עוז ב-7 באוקטובר, והיו החטופות הראשונות ששוחררו משבי חמאס. היום (רביעי) התראיינה יהודית, אזרחית ארצות הברית, בערוץ NewsNation האמריקני וסיפרה על רגע החטיפה וזכרונותיה מהשהייה בשבי - במאמץ להביא לשחרור החטופים שעדיין בשבי.

כך היא סיפרה: "כשנכנסנו (אל בית החולים), כל האחיות עמדו שם והריעו. הן שמחו שהמחבלים חזרו עם טרף ישראלי יהודי. אמנם אני אמריקנית אבל אני בכל זאת טרף יהודי, הן שמחו מזה. אבל אני גם חושבת שלא כולן שמחו, הן פשוט היו מוקפות בחמושים וחלקן פשוט פחדו". המראיינת האמריקנית מציינת בריאיון כי פרטים אלה חשובים מכיוון שחמאס ממשיך לטעון שלא נעשה שימוש בבתי החולים ברצועה למטרות טרור.

בשחזור מרגע החטיפה רענן סיפרה: "שמעתי יריות שהגיעו מרחוק ודיבורים בערבית ואז הבנתי שמשהו חריג קורה ושיש לי בערך שתי דקות להסביר לבת שלי מה הולך לקרות ושלא תיבהל. בסופו של דבר המחבלים פרצו לחדר שבו היינו, הם היו חמושים היטב". עוד יהודית סיפרה כי "נטלי בתי אמרה לי, 'אני מפחדת שיאנסו אותי'".

יהודית ונטלי שוחררו משבי חמאס אחרי שבועיים מסיבות הומניטריות, כשדובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, טען כי שוחררו שתי חטופות בעלות אזרחות אמריקנית, "כמענה למאמצים מצד קטר, שיחררנו עצורים אמריקנים (אם ובתה)", והן הועברו לישראל בתיווך של הצלב האדום דרך מעבר רפיח.