היום: מנהיגי העולם נוחתים בישראל לקראת הפסגה בי-ם

מבצע "פני עתיד", שבמסגרתו יגיעו אל הבירה יותר מ-40 ראשי מדינות, יחל היום עם נחיתתן בארץ של חלק מהמשלחות. המנהיגים יתארחו בישראל לקראת הטקס לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ

זמן צפייה: 03:44

מבצע "פני עתיד", שבמסגרתו יגיעו אל ירושלים יותר מ-40 מנהיגי מדינות וראשי ממשלות, יחל היום (שלישי) עם נחיתתם של חלק מהבכירים. לקראת הפסגה, שתכלול את הטקס לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ, ינחתו היום עשר משלחות שיהיו חלק מאלו שיתארחו בישראל בימים הקרובים.

המשלחות שיגיעו כבר היום לארץ יכללו את נשיאיהן של אלבניה, בולגריה, רומניה, גאורגיה, איסלנד, מקדוניה, בוסניה-הרצגובינה ופינלנד. כמו כן, יגיעו גם יו"ר הפרלמנט של בלרוס ויו"ר הפרלמנט של לטביה. גם יו"ר בית הנבחרים האמריקני, צפויה להגיע הלילה בחצות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לקראת הגעת הפסגה לי-ם: חסימת כבישים ותפריטים מיוחדים במלונות

בכתונת פסים ומבט ריק: הילדים שצולמו בשחרור אושוויץ מספרים

75 שנה לשחרור אושוויץ: תערוכת צילומי ניצולים תיפתח בגרמניה

מטוסים בנתב''ג
מטוסים בנתב''ג | צילום: חדשות 13

מחר ינחתו נשיאיהן של 13 מדינות, ארבעה ראשי ממשלות, שישה אנשי מלוכה ובכירים נוספים. בין המנהיגים שיגיעו מחר יהיו נשיאיהן של גרמניה, איטליה, פורטוגל, אוסטריה ונשיאת מועצת האיחוד האירופי.

כמעט 11 אלף שוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים יתפרסו היום ברחובות הבירה כדי שהאירוע יעבור ללא תקלות, וכן כדי לאפשר לתושבי העיר להמשיך בשגרת חייהם. נצ"מ ישי שלם, רמ"ח מבצעים במשטרה, הסביר: "נעשה כל מאמץ כדי לאפשר לציבור מרקם חיים טוב".

ממחר ועד יום שישי בבוקר, ייסגרו צירים מרכזיים בעיר. הציר המרכזי שייחסם הרמטית הוא רחוב המלך דוד. לסירוגין במהלך ימים אלו ייחסמו לתנועה צירים רבים בעיר, בהם גינות סחרוב, הכניסה לירושלים, שדרות הרצל, רחוב וייצמן, רמבן, אגרון, ז'בוטינסקי, הזז, הרצוג בצלאל, רחוב הנשיא, צומת כיכר פריס, ודרך חברון. כמו כן, ביום חמישי משעות הצהריים ועד השעה 21:00, היציאה משכונת הר חומה תחסם לסירוגין.

על מנת להקל את העומסים, יישארו צירים חלופיים פתוחים ובהם השוטרים שיכווינו את התנועה ברחביה, גבעת שאול+קריית משה, קריית הלאום, רוממה, משכנות הלאום, קרן היסוד, טלביה, קריית שמואל, דרך בר לב, דרך חברון ומנחם בגין לכיוונים דרום וצפון.

החל משעות הבוקר ביום רביעי תורגש תנועה של רכבי ביטחון ומשטרה על כביש 1 לכיוון ירושלים, שיאבטחו שיירות וילוו את האורחים המגיעים לעיר. בתוך כך צפויים עומסים ושיבושי תנועה נקודתיים לכל אורכו של כביש מספר 1 לכיוון מזרח - ממחלף שפירים ועד הכניסה לירושלים.

למחרת, ייחסם כביש 1 המוביל לירושלים מנתב"ג לתנועת כלי רכב לסירוגין, בשעות הבוקר לכיוון מזרח, ופעם נוספת בשעות הערב לכיוון מערב, ממחלף שפירים ובכל המחלפים המובילים לכביש 1 עד לכניסה לעיר ירושלים, וזאת לצורך הסדרי אבטחה הכרוכים בליווי שיירות. ביום שישי בשעות הבוקר יחסם כביש 1 פעם נוספת במקטע זה לכיוון מערב.